اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران:

40 میلیون ریال صدقه از طریق سامانه 4050 در مازندران پرداخت شد

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران گفت: 40 میلیون ریال صدقه از طریق سامانه 4050 در مازندران پرداخت شد.

40 میلیون ریال صدقه از طریق سامانه 4050 در مازندران پرداخت شد

حسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری به راه‌اندازی سامانه 4050 کمیته امداد استان برای پرداخت صدقه از طریق تلفن اشاره کرد و اظهار داشت: برای سرعت بخشیدن در دریافت خیرات و مبرات مؤمنان، کم کردن هزینه‌های اجرایی، جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از سرقت برای نخستین بار در کشور اجرای طرح صدقه تلفنی با شماره تلفن 4050 بدون پیش‌ شماره در سراسر استان اجرایی شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اعلام اینکه تاکنون 14 هزار و 450 نفر صدقات خود را که بیش از 40 میلیون ریال بوده است از طریق این سامانه پرداخت کردند، یادآور شد: شهرستان آمل با 6 میلیارد و 622 میلیون و 330 هزار ریال بیشترین میزان صدقه تلفنی در استان را پرداخت کرده است.

وی با اعلام اینکه قائمشهر 5 میلیون و 37 هزار ریال و ساری 4 میلیون و 790 هزار ریال بیشترین تماس را به خود اختصاص داد‌ند، از مردم مازندران درخواست کرد که صدقات خود را با این روش پرداخت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران افزود: مردم استان در 8 ماه گذشته امسال 225 میلیارد و 220 میلیون و 114 هزار ریال برای کمک نیازمندان به حساب این نهاد واریز کردند.

وی با اشاره به اینکه از این میزان کمک‌های مردمی 67 میلیارد و 120 میلیون و 173 هزار ریال صدقه بوده است، تصریح کرد: 46 میلیارد ریال نیز از سوی خیران در قالب طرح اکرام و ایتام به ایتام مددجوی این نهاد پرداخت شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی مازندران با بیان اینکه مشارکت مردم مازندران در پرداخت زکات نیز قابل توجه بوده است متذکرشد: از مجموع کمک‌های مردمی به این نهاد 25 میلیارد ریال نیز زکات واجب و مستحبی بوده است.

قربانی با اشاره به وقوع سیل در شهرستان‌های نکا و بهشهر و راه‌اندازی صندوق‌های کمک‌های مردمی در سطح شهرستان‌های مازندران و همچنین زلزله در آذربایجان شرقی و لزوم کمک به این افراد گفت: 170 میلیون و 194 هزار ریال نیز به این افراد از سوی مردم خیر مازندران کمک شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان ساری در سال جاری با پرداخت بیش از 75 میلیارد ریال بیشترین میزان صدقه را پرداخت کرده است، اظهار داشت: مردم شهرستان بابل نیز در هشت ماه گذشته 8 میلیارد و 304 میلیون ریال و شهرستان آمل نیز با پرداخت 7 میلیارد و 44 میلیون ریال رتبه بعدی را در پرداخت صدقه در استان دارند.

قربانی با بیان اینکه در جشن عاطفه‌های امسال که همزمان با جشن عاطفه‌ها برگزار شد نیز مردم خیر و نیکوکار استان مشارکت همه‌جانبه‌ای داشتند، تصریح کرد: مردم شهرستان آمل به میزان یک میلیارد و 400 میلیون ریال بیشترین میزان کمک‌های مردمی را به دانش‌آموزان نیازمند داشتند.

وی گفت: شهرستان‌های ساری 611 میلیون و 114 هزار ریال و بابل با 549 میلیون و 887 ریال در بخش کمک به جشن عاطفه‌ها بیشترین مشارکت را داشتند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یادآور شد: وجوهات جمع‌آوری شده مدارس در همان مدرسه صرف امور دانش‌آموزان بی‌بضاعت شد و وجوهات جمع‌آوری شده توسط پایگاه‌های امداد و بسیج بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

وی با یادآوری این نکته که استان مازندران در ساخت 150 مسکن در منطقه زلزله‌زده آذربایجان غربی در شهرهای هریس و ورزقان مشارکت داشته است، خاطر نشان کرد: میزان کمک‌های مازندران به این بخش 319 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/86003/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول