اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

دانشجویان موجب تحرک، استقلال و امید در کشور هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رشت گفت: دانشجویان موجب تحرک، استقلال و امید در کشور هستند.

دانشجویان موجب تحرک، استقلال و امید در کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه امام سجاد (ع) فرمود مومن دارای پنج نشانه است، اظهار کرد: این امام همام خدا ترس بودن، صدقه دادن در راه خدا به هنگام نداری، صبر کردن به وقت مصیبت، حلم در غضب و راستگویی را از صفات مومن نامیدند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد آیت‌الله انواری گفت: آیت‌الله انواری فردی بزرگوار و در زمان طاغوت 13 سال از عمر خود را در زندان سپری کرد و جزو بنیانگذاران انقلاب اسلامی بود.

خطیب جمعه رشت به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان موجب تحرک، استقلال و امید در کشور هستند.

وی درباره شکار پهباد توسط پاسداران نیروی دریایی اذعان کرد: پاسداران با این کار پوزه آمریکا را به خاک مالیدند و این امر نشانه قدرت ایران است.

قربانی برگزاری رزمایش بسیجیان در گیلان را افتخارآمیز خواند و تصریح کرد: می‌دانیم که در هنگام لزوم فرزندان کوچک، رهبر معظم انقلاب را تنها نمی‌گذارند.

وی درباره برگزاری کنگره میرزا کوچک در گیلان اظهار کرد: قیام میرزا کوچک در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و چهره این مبارز شناخته نشده بود و شخصیت میرزا کوچک باید در راستای انقلاب اسلامی معرفی شود.

امام جمعه رشت اضافه کرد: نخبگان و اندیشمندان باید چهره میرزا کوچک را در راستای پیام رهبر معظم انقلاب از غربت بیرون آورند.

وی 19 دی را روز جهانی اعلامیه حقوق بشر دانست و تصریح کرد: اکنون استکبار کشورهای مختلف را با اعلامیه حقوق بشر می‌کوید در صورتی که آمریکا حقوق بشر را زیرپا می‌گذارد.

قربانی در ادامه با اشاره به خنثی شدن طرح ترور آیت‌الله سیستانی و خراب کردن مرقد امام علی (ع)، یادآور شد: وهابیون باید از فکر انحرافی برگردند و با ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی موجب ورود استکبار به منطقه نشوند.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول