اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف رودسر و املش خبر داد

تربیت 1500 حافظ قرآن در رودسر و املش

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش از تربیت یک‌هزار و 153 نفر حافظ و قاری قرآن برای سهمیه این دو شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 793 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

تربیت 1500 حافظ قرآن در رودسر و املش

رسول علیخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به اینکه اداره اوقاف از زمان صفویه پی‌ریزی شده و تاکنون رسالت‌های مختلفی پیرامون موقوفات، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ قرآنی بر عهده داشته است، اظهار کرد: برگزاری محفل انس با قرآن در تمام رده‌های سنی در جوار بقاع متبرکه و مساجد از جمله برنامه‌های اوقاف در ماه رمضان امسال بوده است.

وی محفل انس با قرآن را با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ غنی قرآن در تمام سنین به ویژه در بین نوجوانان و جوانان دانست و تصریح کرد: زمانی به هدف می‌رسیم که این تربیت بر رفتار فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاثیر‌گذار باشد.

این مسئول با بیان اینکه مسیر سعادت انسان با قرآن کریم و توسل به اهل بیت (ع) مقدور است، گفت: برپایی محفل انس با قرآن می‌تواند نقش موثری در قرآن‌آموزی افراد جامعه ایفا کند.

وی با اشاره به تعداد سهمیه تربیت حافظان و قاریان برای دو شهرستان رودسر و املش خاطرنشان کرد: برای این دو شهرستان تربیت یک‌هزار و 153 نفر حافظ و قاری قرآن در نظر گرفته شده است و تاکنون 793 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که 560 نفر زن و 233 نفر مرد هستند.

علیخانی وقف را صدقه جاویدان و ماندگار دانست و تصریح کرد: اثر وضعی وقف در دنیا و آخرت نصیب واقفان و خیران نیک‌اندیش می‌شود و ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای احیای این سنت حسنه است که با بهره گرفتن از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) می‌توان به خودسازی و تقویت بصیرت حسینی پرداخت.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم رودسر و املش از موضوع وقف، افزود: وقف ریشه در باورهای دینی مردم با ایمان دارد و انجام وقف در حقیقت یک نوع جهاد مالی است.

رئیس اداره اوقاف رودسر و املش، خدمت‌رسانی به اجتماع را از اثرات عینی و مشهود موقوفات نامید و یادآور شد: وظیفه ما متولیان موقوفات حفظ و حراست از آنها و اجرای نیات است.

وی ادامه داد: با نهادینه کردن سنت حسنه وقف در بین اقشار جامعه به ویژه نسل جوان و آشناسازی عموم مردم با سنت حسنه وقف با رویکرد وقف‌های نوین شاهد تحول شگرف در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

علیخانی درباره برنامه‌های فرهنگی مانند روضه‌خوانی‌های محفلی یا روضه‌هایی که در منازل برگزار می‌شود، اذعان کرد: این کار باید با حضور و مشورت روحانیت انجام شود.

وی برگزاری محافل روضه‌خوانی را بدون هر گونه تشریفات، اسراف و با الگو گرفتن از سیره ائمه اطهار (ع) و ذکر مصیبت‌هایی دانست که خاندان رسول اکرم (ص) از دشمنان اسلام دیدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بهتر است هزینه‌های محافل مذکور صرف افراد نیازمند و محتاج و مشکلات اجتماعی شود که رضایت خدا و ائمه اطهار (ع) را به دنبال دارد

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول