اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

مدرسه‌سازی صدقه جاری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زرند گفت: کار خیر مدرسه‌سازی خدمتی ماندگار و صدقه جاری محسوب می‌شود.

مدرسه‌سازی صدقه جاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور در نخستین همایش مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان ‌با ‌تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم که خیران را برای مشارکت در احداث و تجهیز مدارس ترغیب می‌کند‌، تشکیل اینگونه جلسات را در راستای قدردانی از این افراد دانست.

وی با نقل احادیث و روایات، ‌فضیلت مدرسه‌سازی را تبیین کرد و اظهار داشت: کار خیر مدرسه‌سازی خدمتی ماندگار و صدقه جاری محسوب می‌شود که انجام کارهای خیر چراغ راه آنان است.

کرمی‌پور مشارکت گسترده‌ خیران برای احداث فضاهای آموزشی‌ را حرکتی ارزنده و ماندگار برای ارتقای سطح علمی در جامعه دانست.

رضا کرمی فرماندار‌ زرند نیز در این مراسم توسعه فضاهای آموزشی را از ضروریات مورد نیاز فعلی جامعه دانست و بر فرهنگ‌سازی در مورد سنت حسنه مدرسه‌سازی تأکید کرد.

وی افزود: انجام کار خیر منحصر به زمان و مکان خاص نمی‌شود، باید باور داشت که برای انجام کار خیر در حال حاضر فضایی مناسب‌تر و بهتر از مدرسه‌سازی و احداث نماز‌خانه مدارس وجود ندارد.

کرمی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان در انحراف جوانان و نوجوانان، احداث کانون فرهنگی و تربیتی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: خیرانی که مایل به احداث این مکان فرهنگی ارزنده هستند، زمین آن در اختیار افراد خیر قرار می‌گیرد.

فرماندار زرند همچنین راه‌اندازی مرکز مشاوره به منظور فعالیت‌های عام‌المنفعه را ضروری دانست و عنوان کرد: در شهرستان زرند‌ بیش از 60 خیر مدرسه‌ساز وجود دارد که در زمینه احداث مدرسه‌، نماز‌خانه  و اهدای زمین به ارزش بالغ بر 60 میلیارد ریال مشارکت دارند. 

وی خاطرنشان کرد: طی دولت‌های نهم و دهم بالغ بر 60 واحد آموزشی در این شهرستان باز‌سازی شده است.

حمید نورالدینی مدیر آموزش و پرورش زرند‌ نیز گفت: با اجرای نظام آموزشی 3-3-6 و هوشمندسازی مدارس احداث کلاس درس نیاز است که امیدواریم خیران مدرسه‌ساز برای تحقق این امر مهم آموزش و پرورش را یاری کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون ‌25 هزار دانش‌آموز در 240 واحد آموزشی شهرستان زرند مشغول تحصیل هستند.

امیری مدیر‌عامل ‌مجمع خیران مدرسه‌ساز ‌زرند نیز تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ وقف و مدرسه‌سازی را یکی از مهم‌ترین اقدامات این مجمع دانست و خواستار مشارکت بیشتر مردم در این زمینه شد.

وی گفت: مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان زرند مجمعی نوپاست که در سال گذشته تاسیس شد.

انتهای پیام/80017/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول