اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون

مردم جم 571 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد جم از پرداخت بیش از 571 میلیون ریال صدقه توسط مردم شهرستان جم در سال جاری خبر داد.

مردم جم 571 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از جم مسلم انیژپور شامگاه دوشنبه در نشست مبلغین زکات در شهرستان جم اظهار داشت: زکات امر مهمی در اسلام است و پرداخت زکات موجب فقرزدایی می‌شود.

وی افزود: مردم خیر و نوعدوست جم همواره در پرداخت زکات پیش‌قدم بوده‌اند و مبلغان نقش اساسی در فرهنگ‌سازی در این زمینه دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم از برگزاری کلاس‌های کارآفرینی و کسب و کار مشروع در کمیته امداد شهرستان جم خبر داد و خاطر نشان کرد: با همکاری و استفاده از اساتید مجرب شهرستان یک دوره کلاس کارآفرینی و کسب و کار مشروع در کمیته امداد امام خمینی شهرستان جم تشکیل شد.

انیژپور تصریح کرد: 98 نفر از مددجویان در این کارگاه کارآفرینی شرکت کردند که بالا بردن آگاهی افراد در زمینه‌های کسب و کار، ارتباط و تعامل با کارفرما، نقش تعلیم و آموزش در جهاد اقتصادی، رعایت اصول اخلاقی و شرعی در کسب و کار و معامله از جمله موارد مطرح شده در این کارگاه بوده است.

وی از پرداخت بیش از 571 میلیون ریال صدقه توسط مردم شهرستان جم خبر داد و افزود: مردم شهرستان جم از ابتدای سال جاری سال تاکنون 571 میلیون ریال صدقه پرداخت کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد جم گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ صدقه و انفاق، توزیع صندوق‌های صدقات، اعتقاد بالای مردم به انفاق و یاری رساندن به همنوع باعث رشد پرداخت صدقه نسبت به سال‌های گذشته شده است.

انیژپور بیان داشت: صدقات مردم در زمینه دارو و درمان، جهیزیه، تعمیرات مسکن، هزینه‌های تحصیلی، ابن سبیل، کمک به معیشت و سایر نیازمندی‌های مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر هزینه می‌شود.

 وی بیان کرد: در شهرستان جم ماهانه به‌طور متوسط 75 میلیون ریال صدقه جمع‌آوری می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد گنجی امام جمعه جم نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های کمیته امداد در زمینه ترویج فرهنگ زکات این نهاد را مورد اعتماد مردم و دارای جایگاهی ویژه برای کارهای عام‌المنفعه دانست.

انتهای پیام/2451/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول