اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

باید دغدغه حوزه و دانشگاه مشترک باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه منظور از وحدت حوزه و دانشگاه وحدت فیزیکی و شکلی نیست، گفت: باید دغدغه حوزه و دانشگاه مشترک باشد.

باید دغدغه حوزه و دانشگاه مشترک باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به اوضاع عصر بعثت حضرت رسول (ص) اشاره کرد و افزود: خداوند پیامبر را زمانی مبعوث کرد که مردم غرق گناه و جهل بودند.

وی افزود: در زمان بعثت مردم در میان امواج حیرت و سرگردانی دست و پا می‌زدند و افسار هلاکت آنها را به هر سو می‌کشید و قفل‌های نادانی و گمراهی بر قلب‌هایشان زده شده بود، محمدبن‌عبدالله به پیامبری مبعوث شد.

خطیب جمعه ابهر در ادامه به 27 آذر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرده و افزود: منظور از وحدت، وحدت فیزیکی و شکلی نیست، بلکه تقارب و یکی شدن در مبانی معرفت شناختی ارزش‌های فرهنگی و دغدغه‌ها و حساسیت‌های سیاسی و اجتماعی است، یعنی اینکه یک جهانبینی بر هر دو حاکم و جهت‌گیری هر دو الهی باشد.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یعنی اینکه باید این دو دانش آموختگانی تربیت کنند که هدف اصلی آنها نزدیکی به خداوند باشد، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید برای تحقق این هدف بکوشند و سیستم دولت نیز نباید فرقی قائل شود.

رحیمی به بیان رهنمودی از امام راحل در مورد اینکه حوزه باید مستقل باشد، اما آیا معنایش این است که دولت نسبت به ساحت حوزه بی‌تفاوت باشد، اظهار داشت: دولت اسلامی باید در فکر زیرساخت‌های فرهنگی باشد.

وی به فرا رسیدن ماه صفر و ورود آزادمردان تاریخ به شام و شهادت حضرت رقیه اشاره کرده و افزود: با رسیدن خبر نزدیک شدن اسرای اهل بیت به دمشق، یزید دستور داد تاجی جواهر نشان و تختی مزین به سنگ‌های قیمتی آماده کنند و بزرگان هر صنف با کمک یکدیگر شهر را در کمال زیبایی زینت و مردم لباس‌های زینتی بپوشند و خود را بیارایند و پس از آمادگی کامل با طبل و شیپور به استقبال اسرا بروند و همگی در معابر به یکدیگر تبریک بگویند.

انتهای پیام/2308/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول