اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه گرمسار:

حوزه و دانشگاه به رسالت خود در ارتقای بصیرت عمل کنند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار گفت: حوزه و دانشگاه به ویژه در برهه کنونی باید به رسالت خود در ارتقای بصیرت عمل کنند.

حوزه و دانشگاه به رسالت خود در ارتقای بصیرت عمل کنند

حجت‌الاسلام مهدی ولی‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرمسار به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: روحانیت در مکتب اهل بیت(ع) تحصیل کرده‌اند و از احکام و معارف دین بهره‌مند هستند؛ در نتیجه، می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای بصیرت داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار با اشاره به نقش روحانیت در جامعه گفت: روحانیت با بیان اهداف حقیقی خلقت انسان و پرستش خداوند و نقل سرگذشت افرادی که با بی‌بصیرتی دچار شقاوت شده‌اند، می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

این مسئول تصریح کرد: روحانیت باید برای مردم از نظر اخلاق، بصیرت و عمل صالح الگو باشند.

وی تأکید کرد: همه افراد در سالم‌سازی اجتماع و محیط دانشگاه نقش دارند؛ اما از آنجا که بیشتر جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند، توجه به بعد دینی مسئولان و اساتید مراکز علمی بسیار مهم است.

ولی‌خانی گفت: مراکز علمی باید ساعاتی را در طول هفته به روحانیت اختصاص دهند تا شبهات جوانان را برطرف کنند و در بهره‌گیری از روحانی، تنها به برگزاری نماز جماعت در بعضی مراکز اکتفا نشود.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار تصریح کرد: همان‏طور که روحانیت وظیفه دارد در ارتقای سطح آگاهی دینی و بصیرت مردم بکوشد، مردم نیز وظیفه دارند زمینه را برای کار تبلیغی فراهم کنند و با روحانیان همسو باشند.

وی اذعان داشت: تاکنون روحانیت در رسالت خود که تبلیغ دین و بصیرت‌افزایی بوده، موفق عمل کرده و پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس و بیداری ملت در شناخت امام و رهبر معظم انقلاب از نشانه‌های موفقیت روحانیت در رسالت آنها بوده است.

انتهای پیام/22493/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول