اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاورشهر:

حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خاورشهر گفت: دانشگاه و حوزه مکمل هم هستند به‌طوری که دانشگاه نیازهای علمی، اقتصادی و اجتماعی را در جامعه فراهم و حوزه علمیه دین شناسی و خدا شناسی را در جامعه تدوین می‌کند.

حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصالح یاسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خاورشهر با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اعمال انسان‌ها در طول حیات به‌عنوان مهم‌ترین رکن در جهت رسیدن به قرب الهی است، بنابراین باید در انجام امور محوله چه از لحاظ دینی و چه از لحاظ رفتار انسانی آن‌گونه عمل کنیم که خشنودی حضرت حق را به‌دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: در بحث رفتاری سه محور مورد تأیید است که می‌توان از نیت خالصانه قبل از شروع، حین عمل و بعد از عمل یاد کرد.

امام جمعه خاورشهر افزود: در بعدهای مدنظر، انسان قبل از اینکه در عمل وارد شود باید خدا را لحاظ کند و غیر خدا را از نظرها دور کند، همچنین در حین عمل باید مراقب باشیم غیر خدا را داخل نکنیم و در مرحله سوم وقتی انجام عمل به پایان رسید کاری نکنیم که ثواب عمل نیک با انجام رفتارهای غیر انسانی از بین برود.

حجت‌الاسلام یاسینی به 27 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ضمن گرامیداشت شهادت آیت‌الله دکتر مفتح افزود: امروز حوزه و دانشگاه به عنوان دو پایگاه مهم فکری و فرهنگی جامعه مطرح هستند که در راستای حفظ فرهنگ اصیل در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن حرکت می‌کنند.

امام جمعه خاورشهر عنوان کرد: حوزه علمیه و دانشگاه نقش به‌سزایی در جامعه ایفا می کنند، دانشگاه و حوزه مکمل هم هستند به طوری که دانشگاه نیازهای علمی، اقتصادی و اجتماعی را در جامعه فراهم و حوزه علمیه دین‌شناسی و خداشناسی را در جامعه تدوین می‌کند.

وی در بخش دیگر با تبریک میلاد امام محمدباقر (ع) و بیان نقش امام (ع) در نهضت علمی دنیای اسلام گفت: امروز اساتید و دانشجویان و طالبان علم باید در مکتب امام‌باقر (ع) زانو بزنند.

حجت‌الاسلام یاسینی ادامه داد: موالید و شهادت ائمه اطهار (ع) فرصتی مغتنم برای معرفت به ساحت مقدس این انوار الهی است و باید نهایت استفاده را از این ایام ببریم.

امام جمعه خاورشهر تأکید کرد: پنجمین روز ماه صفر سالروز شهادت حضرت‌رقیه (س) است که در فراغ پدر بزرگوار خویش مظلومانه در خرابه شام درگذشت و در همان جا به خاک سپرده شد ضمن اینکه در هفتمین روز این ماه نیز امام حسن‌مجتبی (ع) در سن 47 سالگی و در اوج مظلومیت در شهر مدینه شهید شد. امام حسن‌مجتبی (ع) کسی بود که حضرت‌محمد (ص) درباره او فرمود «هر کس بر او بگرید، روزی که چشم‌ها نمی‌بینند به صورت کور محشور نخواهد شد».

وی با گرامیداشت 25 آذر که به نام روز پژوهش نام‌گذاری شده است بر ضرورت امور تحقیقاتی و پژوهشی تأکید کرد و افزود: روز 26 آذر ماه نیز به نام روز حمل و نقل نام‌گذاری شده که توسعه آن تأثیر زیادی در رشد و پیشرفت کشور دارد.

انتهای‌پیام/2462/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول