اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجمین همایش بزرگ قرآنی در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: پنجمین همایش بزرگ قرآنی با عنوان قرآن، ولایت و عزت در ستاد فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

پنجمین همایش بزرگ قرآنی در زاهدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، پنجمین همایش بزرگ قرآنی با عنوان قرآن، ولایت و عزت پیش از ظهر امروز با حضور فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان و مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از خانواده‌های معظم و معزز شهدا و کارکنان انتظامی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی نوری رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در حاشیه برگزاری همایش بزرگ قرآن کریم در زاهدان اظهار داشت: این همایش همزمان با سراسر کشور از 20 آذرماه تا 30 آذرماه سال‌جاری  برگزار می‌شود که در استان سیستان و بلوچستان نیز این همایش در شهرستان زاهدان، سراوان، چابهار، ایرانشهر و زابل برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن تشریح اهداف این همایش بزرگ قرآنی گفت: علل موفقیت و ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران در مقابل دشمنان اسلام، توسل به قرآن کریم و قرار گرفتن در زیر چتر ولایت بوده و این دو عنصر باعث عزت ملت ایران شده است.

حمید فهیمی‌راد افزود: قرآن را باید عملاً در زوایای زندگی خود وارد کنیم و فرزندان خود را به محافل انس با قرآن ببریم تا روح و جسم آنان جلا داده شود و فراموش نکنیم که خانواده‌های معظم شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و در هر محفلی که با نام قرآن برگزار می‌شود حضورشان باعث منور شدن و برکت بیشتر مجلس می‌شود.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری توجه ویژه و خاصی به برگزاری این‌گونه محافل دارند و ناجا هم برگزاری این‌گونه محافل و همایش‌ها را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی خود قرار داده و باعث خوشحالی است که امروز خدمتگزار خانواده‌های شهدا در محافل انس با قرآن هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه طی سخنانی ضمن تشریح سبک‌های زندگی اسلامی به اهمیت قرآن در زندگی انسان اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن را در زندگی خود عملیاتی کنیم تا تمام رفتار و کردارمان قرآنی باشد زیرا سعادت اخروی و دنیوی در جاری کردن دستورات قرآن در زندگی به دست میِ‌آید.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور به ابعاد مختلف قرآن که برای همه زوایای زندگی برنامه دارد اشاره کرد و افزود: در همه نیازمندی‌های زندگی اعم از جایگاه والدین، جایگاه و ارزش زن در خانواده، احترام به یکدیگر، اقتصاد خانواده، سیاست خانواده و در همه ابعاد دیگر اسلام و قرآن برنامه دارد و باید محتوای قرآن کریم را در سبک زندگی پیاده کنیم.

وی در ادامه به چگونگی اجرای قرآن در زندگی پرداخت و گفت: اولین گام در این مسیر آموزش قرآن است چرا که بسیار تأسف انگیز است که بچه‌های ما و حتی دانشجویان و تحصیلکرده‌های دانشگاهی ما سواد قرآنی نداشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به ابعاد و برنامه‌های قرآن در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: باید پارک‌ها و بازار ما به گونه‌ای باشد که قرآن در آن ساری و جاری شود و طراحی‌های معماری و فرهنگ خانوادگی ما قرآنی شود چرا که در کشور جمهوری اسلامی ایران این عیب است که پارک‌ها، بناها و ساختمان‌های ما ضد اسلامی و غربی باشد.

قربانپور با طرح این سئوال که سهم هر فرد مسلمان در محفوظ نگهداشتن قرآن چقدر است گفت: همه ما مسئولیت و وظیفه داریم که با آموزش صحیح قرآن به فرزندانمان در حفظ و نگهداشت این کلام نورانی و الهی گام برداریم.

همچنین در این همایش، گروه تواشیح الغدیر زاهدان به اجرای برنامه پرداختند و در ادامه از خانواده‌های معظم شهدا و کارکنان انتظامی تجلیل شد.

انتهای پیام/75002/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول