اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مطرح کرد

نصب نمادهای قرآنی در ورودی‌های مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواستار نصب دروازه قرآن و نمادهای قرآنی در ورودی‌های مازندران شد.

نصب نمادهای قرآنی در ورودی‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ولی یاراحمدی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن کریم سراسری در استانداری مازندران گفت: مازندران از جمله استان‌های پرظرفیت در عرصه فعالیت‌های قرآنی است و اگر مقداری بیشتر به فعالیت‌های قرآنی توجه شود، می‌تواند جزو استان‌های برتر قرآنی کشور قرار گیرد.

وی افزود: ولایتمداری و قرآن دوستی مردم مازندران به اصل و نسب مردمان گذشته این دیار برمی‌گردد و تربیت نیروهای قرآنی و اعتقادات قرآنی نشان از همت و تلاش مسئولین قرآنی در این استان است.

ولی یاراحمدی ادامه داد: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم حاصل حضور بیش از یک میلیون نفر از متسابقین و چهره‌های قرآنی در سطح شهرهای مختلف کشور است و در ایام برگزاری مسابقات در دهه‌فجر در مازندران نخبه‌های قرآنی کشور، داورهای بین‌المللی، قاریان مصری در این مسابقات حضور خواهند داشت و از این فرصت استفاده بهینه خواهند کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد: مازندران مسیر گذر میلیون‌ها مسافر و زائر در استان است و باید کارهای ماندگار مانند دروازه قرآن و نمادهای قرآنی در ورودی استان تعبیه شود و در این ایام کلنگ‌زنی و یا افتتاح شود.

وی اظهار کرد: شکوه و استقبال عمومی مردمی از این مسابقات و حضور آنان و استفاده از فضای قرآنی مهم‌ترین موفقیت این دوره از مسابقات است که باید در این رابطه برای حضور عموم مردم در این مسابقات همت کرد.

یاراحمدی گفت: در صورت‌جلسه‌ای با گروه‌های تواشیح برتر استان به زودی گروه ملی تواشیح و مدیحه‌سرایی تشکیل می‌شود و در این مسابقات به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی فضاسازی تبلیغاتی در شهرهای استان را بسیار با اهمیت خواند و افزود: تبلیغات مفاهیم و موضوعات قرآنی می‌تواند تا ماه‌ها در استان اثرگذار باشد.

این مسئول گفت: ستاد عالی مسابقات قرآن کریم به ریاست استاندار باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در استان و دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و مردمی و دستگاه‌های خصوصی استفاده کند تا اثرهای ماندگار در استان در این ایام به یادگار بماند.

استاندار مازندران نیز گفت: قرآن کریم باید به متن جامعه منتقل شود و امام (ره) قرآن را آورد و فرزندان نورانی مانند سرداران شهید تربیت کرد و این وظیفه ماست که مفاهیم قرآن را در متن زندگی و اجتماعی منتقل کنیم.

علی‌اکبر طاهایی افزود: همه ما به قرآن بدهکاریم و این فرصت مناسبی است تا بخشی از دین خود به قرآن را ادا کنیم.

رئیس ستاد عالی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری افزود: از تمام ظرفیت و توانایی همه دستگاه‌ها و مجموعه استان برای برگزاری این مسابقات استفاده می‌شود.

انتهای‌پیام/2296/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول