اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره ارشاد بویین زهرا صورت گرفت

برگزاری همایش نونهالان قرآنی در بویین زهرا

خبرگزاری فارس: همایش عزاداری قرآن‌آموزان و حافظان قرآنی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین زهرا در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری همایش نونهالان قرآنی در بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، همایش عزاداری قرآن‌آموزان و حافظان قرآنی 15 ساله‌ به همراه خانواده‌ها و مربیان تربیتی و پرورشی مدارس بخش مرکزی بویین زهرا امروز در سالن همایش‌های غدیر مجتمع فرهنگی هنری ولایت شهرستان بویین زهرا برگزار شد.

مسئول کانون قرآن و نهج‌البلاغه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا در این همایش با اشاره به جایگاه، نقش و نیز اهمیت اشاعه قرآن کریم در زندگانی امت‌ها اظهار کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و همچنین سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت بوده و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است.

حسین احمدی ادامه داد: قرآن کریم انسان‌ها و امت‌های بشری را به زندگی کردن با معیارها و ارزش‎های انسانی و اسلامی دعوت می‌کند و تعالی حقیقی را در ایمان و تقوا معرفی می‌کند.

وی با اشاره به فرازی از سخنان امام علی‌ (ع) پیرامون لزوم اهتمام آحاد مسلمانان و به ویژه قشر‌های شیعه با آیه‌های پرنور قرآن کریم تصریح کرد: بنا بر فرموده امام‌ علی‌ (ع) هر کس قرآن کریم را پیش روی خود در زندگی گذارد قطعاض رهبر و پیشوای آن شخص به بهشت جاویدان نیز همین کتاب الهی است و متقابلاً هر کس آن را به پشت سر افکند، سوق‌دهنده او به سوی جهنم می‌شود.

مسئول کانون قرآن و نهج‌البلاغه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: قرآن مجید حقیقتاً عامل صعود به سوی بهشت، مایه خرمی و شادی دل‌ها، دریای بی‎کران معرفت و یگانه عامل توانگری است.

اجرای مراسم قرائت قرآن، مرثیه‌سرایی، سینه‌زنی و سروده‌های عاشورایی برای علاقه‌مندان و خانواده‌های قرآن‌آموزان از حاشیه‌های مراسم امروز بود.

گفتنی است؛ این همایش با همکاری انجمن قرآن و نهج‌البلاغه مجتمع فرهنگی هنری ولایت و مؤسسه قرآنی نورالثقلین وابسته به اداره تبلیغات اسلامی بویین زهرا برگزار شد.

انتهای پیام/77005/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول