اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاجی بابایی عنوان کرد

فعالیت 1500 مدرسه قرآنی در کشور

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 1500 مدرسه شامل 6 هزار کلاس به صورت برنامه‌ای در حال پیگیری آموزش‌های قرآنی هستند.

فعالیت 1500 مدرسه قرآنی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمیدرضا حاجی‌بابایی سه‌شنبه شب در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه همکاری خوبی میان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برقرار است اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی میان کارشناسان این دو نهاد برگزار شده و امروز هم طی جلسه ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار شد تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ شد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان نیز در سال جاری بیش از 25 هزار دانشجو را پذیرش کرده و در این زمینه هم نیازمند همکاری بیشتر حوزه‌های علمیه هستیم.

وزیر آموز و پرورش با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: چاپ کتاب‌های درسی و تغییر محتوای آن‌ها از دیگر عرصه‌هایی است که حوزه علمیه می‌تواند برای کمک به آموزش و پرورش وارد عمل شود.

وی ادامه داد: مبلغان دینی باید وارد مدارس شده و برای تربیت صحیح دانش‌آموزان به آموزش و پرورش کمک کنند و در عرصه کلاس‌های بازآموزی و ضمن خدمت فرهنگیان هم نیازمند یاری حوزه علمیه هستیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به استقرار نظام جدید آموزشی و تاسیس پایه ششم ابتدایی تصریح کرد: کتاب‌های مربوط به پایه دوم و ششم ابتدایی تغییراتی داشته و علاوه بر این در سال گذشته بیش از 10 هزار کلاس به صورت فوق برنامه در مدارس قرآنی تشکیل شده و امسال هم 1500 مدرسه شامل 6 هزار کلاس به صورت برنامه‌ای این کار را پیگیری می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش هدف از فعالیت مدارس قرآنی را تربیت دانش‌آموزانی آشنا به آموزه‌های دینی و اسلامی دانست و افزود: زمانی که نسل آینده این مرز و بوم دارای تربیت انقلابی و اسلامی باشند اهداف چشم‌انداز جمهوری اسلامی یعنی تولید علم محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: در خصوص اجرای همه برنامه‌های تحول‌آفرین در آموزش و پرورش نیازمند یاری حوزه‌های علمیه هستیم و امیدواریم مجموعه این اقدامات مورد رضای الهی قرار گیرد.

انتهای پیام/78004/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول