اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک حافظ قرآن:

عرب‌های خوزستان امتیاز لحن قرآن را می‌برند

خبرگزاری فارس: یکی از حافظان قرآن شرکت‌کننده در هشتمین مسابقات جشنواره قرآنی «مدها متان» گفت: به نظرم امتیاز صوت و لحن را در جشنواره‌ها همیشه خوزستانی‌‌ها از آن خود می‌کنند.

عرب‌های خوزستان امتیاز لحن قرآن را می‌برند

مجتبی محمد حسینی، یکی از حافظان قرآن شرکت کننده از شهرستان فسا (استان فارس) امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: نخستین بار است که به اهواز می‌آیم اما همیشه تعریف قاریان و حافظان آن را شنیده‌ام.

حسینی افزود: چون قاریان اینجا عرب هستند همواره امتیاز صوت، لحن و تجوید را از آن خود می‌کنند و این یکی از مزیت‌هایی است که این قاریان دارند.

عبدالله تشت‌زرین از سیستان و بلوچستان نیز از دیگر حافظان قرآن که در مسابقات «مدها متان» در بخش حفظ 20 جزء از قرآن کریم شرکت کرده گفت: خوزستان دارای قاریان و حافظان سطح بالایی است و یکی از رقیبان خوب ما هستند.

وی افزود: به نظر من اگر این مسابقات هر سال در یک استان برگزار شود تاثیر خیلی خوبی بر شرکت‌کنندگان آن استان خواهد گذاشت.

به گزارش فارس، آیین افتتاحیه مسابقات هشتمین جشنواره قرآنی شب گذشته در مسجد اعظم حوزه علمیه امام خمینی (ره) با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مرتضی طاهریان معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور و دیگر مسئولان سیاسی و فرهنگی استان برگزار شد.

این جشنواره قرآنی در رشته‌های قرائت، ترتیل، تفسیر، اذان، حفظ کل، حفظ 20 و حفظ 10 جزء در اهواز از 22 آذر در سه نوبت صبح، ظهر و شب و 23 آذر در 2 نوبت صبح و ظهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2247/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول