اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط 15 خطاط در شهرستان قدس انجام شد

کتابت جزء سی‌ام قرآن در شهرستان قدس

خبرگزاری فارس: 15 خطاط در شهرستان قدس جزء سی‌ام قرآن را کتابت کردند.

کتابت جزء سی‌ام قرآن در شهرستان قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قدس، فرماندار این شهرستان عصر امروز در حاشیه رونمایی از کتابت قرآن اظهار داشت: خلق این اثر توسط هنرمندان در قدس همیشه ماندگار خواهد ماند.

علی جهانبخشی با اشاره به اینکه کتابت جزء سی‌ام قرآن مجید از ماه مبارک رمضان آغاز شده بود افزود: این هنرمندان می‌توانند به عنوان الگویی برای نوجوانان و جوانان محسوب شده و نسل امروز از آنان درس بگیرند.

وی ادامه داد: برای توسعه ارزش‌های دینی و اسلامی می‌توانیم از هنر استفاده کنیم.

این مسئول هنر را ابزاری مهم برای انتقال ارزش‌های دینی به نسل امروز عنوان کرد و افزود: زبان هنر بسیار گویا است و با توجه به جذابیت‌هایی که دارد می‌تواند به عنوان بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به کار گرفته شود.

در ادامه این مراسم غلامحسن امیرخانی که یکی از چهره‌های ماندگار و خوشنویسی در کشور محسوب می‌شود گفت: نباید از ویژگی‌های هنر برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی و اسلامی غافل شد بلکه باید نگاه مادی را از هنر برداشت و نگاه عمیق‌تری را به این مقوله مهم داشت.

وی افزود: هنر دارای ظرافت‌ها و زیبایی است که می‌تواند هر بیننده‌ای را به خود جلب کند لذا زبان گویای هنر می‌تواند ارزش‌های معنوی را بسیار بهتر به دیگران انتقال دهد.

امیرخانی هنر را راه نجات انسان از امور مادی دانست و اظهار داشت: هنر می‌تواند قلب‌های سخت را نرم و مجذوب حکمت، زیبایی و جمال کند.

انتهای پیام/2302/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول