اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کردستان مطرح کرد

ایجاد بندهای قرآنی در زندان‌های کردستان / آموزش 1800 زندانی

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کردستان گفت: برای نخستین بار در کشور بندهای قرآنی به منظور پوشش زندانیان در زندان‌های استان ایجاد شده است.

ایجاد بندهای قرآنی در زندان‌های کردستان / آموزش 1800 زندانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن بابایی در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج مهندسی فرهنگی را از اولویت‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بحث قرآن محوری در قالب این طرح آغاز شده و اکنون در زندان‌های مرکزی سنندج و کامیاران تعدادی از زندانیان زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: تاثیر بر رفتارهای درون و برون زندانی زندانیان و تغییر در نگرش آنان از اهداف اجرای طرح قرآن‌محوری در زندان‌های کردستان است که خوشبختانه تاکنون مؤثر بوده و اهداف آن محقق شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر افزایش معنویت و تغییر باور زندانیان، مانع از تکرار جرم در زندانیان آزاد شده بوده است.

بابایی تصریح کرد: در اجرای طرح قرآن محوری زندان، کلاس‌هایی در قالب تفسیر، حفظ و روخوانی قرآن کریم برگزار و زندانیان به سمت قرآن و دستورات انسان‌ساز آن هدایت می‌شوند.

وی بیان کرد: ارفاق‌های قانونی، آزادی مشروط، اشتغال به کار، مرخصی و عفو از جمله مزایایی است که مشمول زندانیان شرکت‌ کننده در این کلاس‌ها و بهره‌مند از آموزش‌های آن می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان رویکرد معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان را ممانعت از ورود به زندان و حبس‌زدایی عنوان کرد و افزود: قطعا اجرای این طرح‌ها و همچنین برنامه‌های اجتماعی خارج از زندان در استان این رویکرد را تحقق می‌بخشد.

بابایی در پایان وجود جرم و بزه را ناشی از کاهش معنویت و به نوعی قرار گرفتن جامعه در بین مدرنیته و سنتی عنوان کرد و یادآور شد: ترویج ارزش‌های اسلامی و مهندسی فرهنگی و به نوعی تبیین ارزش‌های سنتی در جامعه کاهش آمار مجرمین را به دنبال دارد.

انتهای پیام/79001/ذ/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول