اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در بهمن ماه سال جاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در استان ولایتمدار مازندران برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ولی یاراحمدی در جلسه توجیهی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری به میزبانی مازندران ویژه کمیته‌های شکل گرفته با اشاره به اهمیت این دوره از مسابقات گفت: در بهمن ماه سال جاری بزرگترین رویداد قرآنی کشور در استان ولایتمدار مازندران به وقوع خواهد پیوست.

وی افزود: این مسابقات که در دهه فجر برگزار می‌شود فرصت بسیار مناسبی است تا در کنار این دوره از مسابقات مفاهیم قرآن کریم را در قالب‌های مختلف و با شیوه‌های متفاوت در جامعه نهادینه کنیم.

یاراحمدی ادامه داد: امورات قرآنی از اعمال صالحه‌ای است که تأثیر زیادی در جامعه خواهد داشت همانطوری که حضرت امام(ره) با عمل صالحه خود تاریخ را عوض کرد و انقلاب ما نقطه عطفی شد در آخر الزمان تا به ظهور حضرت مهدی(عج) متصل شود و انجام این کار قرآنی و رویداد بزرگ قرآنی با خدمت خالصانه قطعاً تأثیرگذار خواهد بود و نسل امروز جامعه و آیندگان از آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سازمان اوقاف متولی قدیمی‌ترین، رسمی‌ترین و ماندگارترین مسابقات قرآن کریم کشور است و این 34 دوره را با همه فراز و نشیب و مشکلات به نحو شایسته‌ای برگزار کرده است.

وی یادآور شد: بانی اصلی این مسابقات در کشور مقام معظم رهبری بوده و ایشان بر این مسابقات عنایت خاصی دارند.

یاراحمدی اظهار کرد: نفرات برتر این مسابقات نخبه سطح دوم کشور محسوب و به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند و سازمان اوقاف در حقیقت مرجع رسمی تائید این افراد است.

وی سطح این دوره از مسابقات را بالا دانست و افزود: سطح این دوره از مسابقات از جهت فنی و کیفی بسیار بالاتر از مسابقات بین‌المللی است زیرا در مسابقات بین‌المللی چند کشور هستند که خوب تلاوت می‌کنند ولی در این مسابقات اکثر برگزیدگان کشورها بسیار خوب و حرفه‌ای تلاوت می‌کنند.

وی افزود: تأثیرگذاری مسابقات قرآن در استان را بسیار بالا دانست و اگر خوب برنامه‌ریزی کنیم و خودمان را خادم واقعی قرآن بدانیم این اتفاق بزرگ خواهد افتاد و تحول عجیبی در استان پدید می‌آید.

وی از همه مسئولان کمیته‌های این دوره از مسابقات و مسئولان استان و همه قشرهای مختلف جامعه درخواست کرد خود را با برگزاری این دوره از مسابقات هماهنگ کنند و از همه ظرفیت و امکانات موجود برای بهتر برگزار شدن این مسابقات همّت و تلاش کنند تا کارهای ماندگاری در جامعه صورت گیرد.

وی نقش صداوسیما و رسانه‌ها را برای انعکاس این دوره از مسابقات بسیار ارزشمند و مهم ذکر کرد و افزود: رسانه ملی به ویژه صدا و سیمای کشور، استان و رسانه‌های مکتوب و مجازی با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع می‌توانند تأثیرگذار باشند.

یاراحمدی متذکر شد: محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و بین‌المللی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، حضور نیروهای قرآنی و عموم مردم و اعزام به مسابقات برای استماع و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، نخبگان و پیشکسوتان قرآنی، نمایشگاه محصولات قرآنی و مذهبی، ایجاد نماد قرآنی استان، مسابقات فرهنگی و قرآنی از جملـه برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات قرآن سراسری هستند.

یاراحمدی گفت: این دوره از مسابقات ویژه نفرات برتر رشته‌های حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت و ترتیل استان‌ها در سنین بالای 16 سال و بزرگسالان برادران و خواهران بوده و مجموعاً 570 نفر با همدیگر در طی روزهای هشتم الی 18 بهمن ماه با همدیگر به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر آن به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/2296/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول