اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین:

آموزش‌های مقابله با حوادث طبیعی مستمر نیست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین با اشاره به اینکه اطلاعات مردم درباره مقابله با حوادث طبیعی کافی نیست، گفت: مستمر نبودن آموزش‌ها از دلایل کم بودن اطلاعات است.

آموزش‌های مقابله با حوادث طبیعی مستمر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نوید سعیدی رضوانی عصر امروز در حاشیه همایش مدیریت بحران شهری با چشم انداز 1404 ابهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مدیریت شهرها در حالت عادی هم مشکلات خود را دارد، اظهار داشت: شهر به دلیل پویا بودن و داشتن ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مقتضیات مدیریتی خود را دارد.

وی ترافیک و آلودگی را از دیگر مشکلات شهرها عنوان و تصریح کرد: وقوع بحران در شهرها مشکلات را افزایش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین مشکلات موجود در روزهای تعطیل در برخی مناطق کشور را به هنگام سرازیری جمعیت شاهد زنده مشکلات متنوع شهرها دانست و افزود: رفع این مشکلات و ایجاد محلات و محورهای موازی از راهکارهای کاهش مشکلات شهرها به هنگام وقوع حوادث است که البته باید پیش‌بینی شود.

وی به راهکارهای پیش‌بینی شده در آزادراه زنجان- قزوین اشاره و تصریح کرد: پیش‌بینی راهکارهای لازم در فصل سرد مانع بروز بسیاری از مشکلات می‌شود.

رضوانی در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات انجام شده در ایران به عنوان یک کشور حادثه‌خیز اضافه کرد: مدیریت نسبت به حوادث و راهکارهای مقابله آن بی‌تفاوت نبوده است ولی باید توجه کرد که این اقدامات کافی نیست.

وی از ایجاد ساختارهای مناسب برای پیشگیری و همچنین مقابله با حوادث طبیعی در کشور خبر داد و گفت: سازمان مدیریت بحران از جمله این ساختارها است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین آگاهی کم مردم را برای مقابله با حوادث از جمله مشکلات دانست و ادامه داد: گویا آموزش‌های ارائه شده در این رابطه کافی نبوده است.

وی تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده به مردم در مورد پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی مقطعی بوده و مستمر نیستند.

رضوانی بر لزوم وجود پیام‌های آموزشی در سطح شهر‌ها در مورد بلایا و حوادث طبیعی تاکید کرد و افزود: ارائه آموزش‌های لازم به مردم، تلفات را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت شهر زنجان تصریح کرد: زنجان شهری رو به توسعه است ولی سطح بافت فرسوده در آن زیاد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین اضافه کرد: سرعت تحولات بافت‌های فرسوده شهرها باید به تحولات سایر مناطق نزدیک شود تا مشکلات کاهش یابد.

وی بهبود اوضاع شهرها از جمله استحکام ساخت و سازها را منوط به ورود خانواده‌ها به این حوزه دانست و اضافه کرد: خانواده‌ها به مانند سایر امور باید به استحکام محل سکونت خود توجه کنند.

انتهای پیام/ 73004/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول