اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

دوره آموزشی علایم ترافیکی و خط کشی خیابانی در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از برگزاری دوره آموزشی یک روزه با موضوع علایم ترافیکی و خط‌کشی خیابانی در این شهر خبر داد.

دوره آموزشی علایم ترافیکی و خط کشی خیابانی در قزوین برگزار می‌شود

حسام شعبانی ورکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار داشت: از آنجایی که اختلاف نظرهای زیادی در بحث علایم ترافیکی سطح شهر از لحاظ ارتفاع تابلو، وضعیت قرارگیری تابلوها و یا حتی خط‌کشی خیابان بین پلیس، متخصصان و افرادی که مجری این طرح هستند، وجود دارد؛ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی در این خصوص کرده است.

وی افزود: برگزاری این دوره آموزشی تأثیر به‌سزایی در همسان‌سازی دید کلی که نسبت به موارد ذکر شده وجود دارد، خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: همچنین این دوره آموزشی می‌تواند، اهمیت وضعیت قرارگیری درست و استاندارد تابلوها و علایم ترافیکی در تردد و بحث‌های ترافیکی را بیش از پیش شفاف سازد.

کارشناس ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در این دوره آموزشی یک روزه موارد اجرایی و آزمایش‌هایی که برای مراحل مختلف عملیات اجرایی مورد نیاز است، برای شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود.

شعبانی ورکی افزود: به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که در‌خصوص رنگی که برای خط‌کشی خیابان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، وجود دارد؛ این است که عموما رنگ‌های مورد استفاده زود کثیف می‌شوند و یا در مدت زمان کوتاهی بازتاب خود را از دست می‌دهند.

وی اضافه کرد: بنابراین آزمایش‌هایی برای تست کردن نوع رنگ در حین اجرا و یا پس از اجرا به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود که می‌توانند با انجام آنها اقدامات لازم برای تجدید رنگ و یا تغییر نوع رنگ را در زمان مناسب انجام دهند.

این مسئول در خصوص مدرس این دوره آموزشی اظهار داشت: مدرس دوره آموزشی علایم ترافیکی و خط‌کشی خیابان دکتر کاووسی از مدرسان دانشگاه تربیت مدرس است که از چهره‌های شناخته شده در زمینه‌های ترافیکی و بحث‌های ایمنی در سطح کشور به شمار می‌رود.

کارشناس ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اینکه بیش از 100 نفر در این دوره آموزشی حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، نمایندگانی از شهرداری‌های تمام شهرهای استان، نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی، مشاوران، سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین و شرکت‌های پیمانکاری از شرکت کنندگان دوره آموزشی علایم و ترافیکی و خط‌کشی خیابانی هستند.

شعبانی ورکی یادآور شد: در پایان این دوره آموزشی یک روزه گواهی حضور در دوره آموزشی مذکور به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

انتهای پیام/77001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول