اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

نقش گردشگری سلامت در اشتغال‌زایی انکارناپذیر است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با ورود هر گردشگر به کشور نزدیک به یک نفر شغل در کشور ایجاد می‌شود؛ در نتیجه گردشگری سلامت سبب اشتغال‌زایی می‌شود.

نقش گردشگری سلامت در اشتغال‌زایی انکارناپذیر است

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد اظهار کرد: ایران اسلامی با برگزاری کنفرانس و همایش در حوزه سلامت در کشورهای اسلامی می‌تواند علاوه بر انتقال اندیشه‌ها سبب ارتقای جایگاه سلامت این کشورها شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به هزینه زیاد درمان در کشورهای حوزه خلیج فارس، مردم آنها با مشکلات درمانی مواجه هستند و امکانات خوب پزشکی در ایران اسلامی با هزینه کمتر می‌تواند سبب جذب آنها شود.

قربانی خاطر نشان کرد: همکاری سفرا و رایزنی فرهنگی و اطلاع‌رسانی مناسب در کشورهای اطراف در قالب جذب گردشگر سلامت مؤثر است ضمن اینکه تفکر اسلامی کشور و نزدیکی عقاید نیز سبب جذب گردشگر سلامت از کشورهای اسلامی می‌شود.

وی در ارتباط با درآمدزایی گردشگری در کشور تاکید کرد: با توجه به این موضوع که هزینه اشتغال در کشور برای هر یک نفر 50 میلیون تومان است و هر گردشگر نزدیک به یک نفر اشتغال در کشور ایجاد می‌کند؛ در نتیجه گردشگر سلامت سبب اشتغال‌زایی در کشور می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: درآمدزایی گردشگران در کشور بهتر از حوزه نفتی است و در حال حاضر کشورهای خلیج فارس که از منابع خدادادی کمتری برخوردارند بیشتر اقتصاد آنها از این بخش تامین می‌شود.

قربانی با اشاره به نقش بخش خصوصی در این راستا اظهار کرد: جذب گردشگری صددرصد در بخش خصوصی انجام می‌شود که با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بسترها و امکانات سیاحتی و درمانی و اقامتی می‌توانیم ورود گردشگران بیشتری را به کشور خود تسهیل کنیم.

وی یادآور شد: وجود بیمارستان‌های خصوصی در کشور که از نظر تجهیزات پزشکی و متخصصان در سطح بالایی قرار دارند و کاردان‌ها و رایزن‌های فرهنگی ما در کشورهای خارجی با معرفی امکانات پزشکی کشور می‌توانند در بهبود جذب گردشگران سلامت کمک کنند.

سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی 28 و 29 آذر ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول