اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد قزوین خبر داد

برگزاری همایش ارتقای سلامت زنان در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از برگزاری همایش استانی ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار در 29 و 30 آذرماه سال جاری خبر داد.

برگزاری همایش ارتقای سلامت زنان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، هدایت‌الله صفری اظهار داشت: همایش استانی ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار با محوریت اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین و با مشارکت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، استانداری قزوین و همکاری بیش از 20 سازمان و دستگاه فعال در امور زنان در 29 و 30 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: این همایش به صورت دو روزه و در غالب کارگروه‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و با حضور مسئولان کشوری و استانی، صاحب نظران دانشگاهی، امور بانوان دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی استان و منتخب زنان سرپرست خانوار برگزار می‌شود.

صفری با بیان اینکه پدیده زنان سرپرست خانوار امروز در تمام جوامع بشری به عنوان یک واقعیت اجتماعی مورد توجه قرار دارد، افزود: این قشر به دلیل وجود مشکلات مختلف به عنوان آسیب‌پذیرترین افراد جامعه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: نیاز است که حمایت‌های لازم از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در راستای ارتقای سلامت اجتماعی آنان صورت گیرد، چرا که این امر مورد تأکید تعالیم عالیه شریعت و قوانین مصوب نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: نهاد مقدس کمیته امداد با رویکرد و نگاهی نو ضمن مطالعه و شناخت گروه‌های متفاوت زنان سرپرست خانوار متناسب با استعدادها و نیازهای جامعه هدف، اقدام به برنامه‌ریزی لازم در راستای توانمند‌سازی مددجویان زیر حمایت کرده که طی دو سال گذشته دستاوردهای بسیار خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است.

این مسئول یادآور شد: این نهاد برنامه‌هایی را برای ارتقای وضعیت اشتغال، مسکن، آموزش، بهداشت و درمان، بیمه اجتماعی و درمانی، ازدواج مجدد، معافیت سربازی فرزندان ذکور و غیره در حال اجرا و برنامه‌ریزی دارد.

صفری اعلام کرد: در استان قزوین تعداد 14 هزار و 702 زن سرپرست خانوار زیر حمایت کمیته امداد امام خمینی این استان قرار دارند که 83 درصد از این جمعیت به علت فوت سرپرست 5.10 درصد به علت طلاق و متارکه 5.6 درصد نیز به علت زندانی بودن سرپرست خانوار و سایر مشکلات زندگی زیر پوشش هستند.

وی در پایان اذعان داشت: الگوی حمایتی طرح اکرام ایتام در رسیدگی به خانوارهای زن سرپرست خانوار به علت فوت همسر یکی از موفق‌ترین الگوهای حمایتی که با مشارکت خیرین در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حال اجرا است.

انتهای پیام/77002/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول