اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان:

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 300 مدرسه مروج سلامت را زیرنظر دارد

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: 300 مدرسه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در سیستان و بلوچستان با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان مروج سلامت فعالیت می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 300 مدرسه مروج سلامت را زیرنظر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ملک کیانی اظهار داشت: 300 مدرسه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در استان با هدف ارتقا سلامت آحاد جامعه با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان مروج سلامت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در سال 89 طی تفاهمنامه‌ای بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش مأموریت مدارس مروج سلامت با هدف آموزش و ارتقا سلامت دانش‌آموزان، اولیا و مربیان آغاز شد. 

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال 89، 20 مدرسه در سطح دانشگاه با مشارکت آموزش و پرورش کار مروج سلامت را آغاز کردند ولی خوشبختانه طی اقدامات صورت گرفته در حال حاضر 300 مدرسه به عنوان مدارس مروج سلامت فعالیت می‌کنند.

کیانی هدف مدارس مروج سلامت را توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از خود و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن و ترویج و استقرار مفاهیم ارتقا سلامت برای آینده‌ای بهتر بیان کرد.

وی همچنین آموزش سلامت، شبکه داوطلبان و بهبود تغذیه را به عنوان سه محور اصلی برنامه مدارس مروج سلامت عنوان کرد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آموزش دهندگان در مدارس مروج سلامت مدیران و مراقبان بهداشتی هستند که کلاس‌های توجیهی را توسط آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی طی چند دوره فرا گرفته‌اند.

کیانی با بیان اینکه رفتارهای بهداشتی و ارزش‌های کسب شده در دوران مدرسه در طول زندگی ادامه پیدا خواهد کرد افزود: این یادگیری و تجارب بهداشتی دانش‌آموزان را برای رسیدن به سلامت کامل کمک خواهد کرد.

وی ضمن تقدیر از مشارکت سازمان آموزش و پرورش استان یادآور شد: در حال ‌حاضر 93 هزار و 529 نفر دانش‌آموز در این 300 مدرسه مروج سلامت استان (راهنمایی و ابتدایی) مشغول به تحصیل هستند و ضمن تحصیل آموزش‌هایی را در حیطه ارتقا سلامت فرا می‌گیرند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان ادامه داد: مدارسی که پس از ارزیابی کارشناسان بهداشتی در زمینه آموزش، ترویج و استقرار ارتقا سلامت تلاش‌های موفقی داشته باشند و تمامی محورهای سلامت را فرهنگ‌سازی کنند به عنوان مدارس ستاره‌دار به وزارت بهداشت معرفی خواهند شد (به این معنی که از 100 امتیاز بیش از 55 امتیاز را دریافت کرده باشند).

کیانی تصریح کرد: در حال حاضر 39 مدرسه مروج سلامت در سطح استان به عنوان مدارس ستاره‌دار هستند و از شهرستان‌های زاهدان، سراوان، خاش و ایرانشهر به عنوان موفق‌ترین شهرستان‌ها در زمینه کیفیت آموزش در مدارس مروج سلامت نام برد.

انتهای پیام/75004/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول