اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

آلودگی هوای تونل‌های یاسوج بابامیدان سلامت مردم را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آلودگی تونل‌های جاده یاسوج بابامیدان گفت و افزود: اقدام مؤثری برای حل مشکل تهویه و تاثیرات منفی آن بر سلامت افراد از سوی دستگاه‌های مسئول صورت نگرفته است.

آلودگی هوای تونل‌های یاسوج بابامیدان سلامت مردم را تهدید می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسام‌الدین نبوی‌زاده عصر دوشنبه در نشست شورای سلامت این استان با اشاره به وضعیت و آمار بیماری ایدز در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های استراتژیک ما در حوزه سلامت پیشگیری از انتقال ویروس ایدز در سطح استان به خصوص در میان قشر جوان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از سه موج مهم این بیماری سخن به میان آورد و گفت: موج اول شیوع ویروس ایدز از طریق خون، موج دوم تزریق و موج سوم این بیماری از طریق تماس‌های جنسی غیر بهداشتی به خصوص در جوان‌ها دیده شده است.

این مسئول دانشگاهی به آمار مبتلایان به این بیماری در سطح استان اشاره و اذعان کرد: گچساران بیشترین مبتلایان به ایدز در سطح استان و در ادامه بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی و دنا دیگر شهرستان‌ها از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری بوده‌اند که به طور کلی در بهمئی و دنا هیچ‌گونه مبتلا به بیماری ایدز مشاهده نشده است.

وی در ارتباط به مراکز خدمت به بیماران بیان کرد: مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، مشاوره زنان آسیب‌پذیر، مشاوره تلفنی، مراکز ترک اعتیاد دولتی و مراکز ترک اعتیاد گذری از مهم‌ترین مکان‌های خدمات‌رسان به بیماران هستند.

نبوی‌زاده به پیشنهادات مهم در مبارزه با ویروس ایدز اشاره کرد و اذعان داشت: آموزش در مبارزه با این بیماری بسیار کارساز بوده که اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیمای مرکز استان اثرات قابل توجهی را بر جای خواهد گذاشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از عدم تهویه مناسب در تونل‌های یاسوج خبر داد و گفت: با محاسبات صورت گرفته و با اندازه‌گیری میزان آلاینده‌های هوا در تونل به صورت مشترک توسط دانشگاه و سازمان محیط زیست میزان مونوکسید کربن، دی اکسید کربن و گوگرد بیش از میزان استاندارد گزارش داده شده است.

این مسئول دانشگاهی افزود: تاکنون اقدام مؤثری جهت رفع مشکل تهویه و تاثیرات منفی آن بر سلامت افراد از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط صورت نگرفته است.

وی به مشکل فاضلاب بیمارستان امام سجاد اشاره و عنوان کرد: با توجه به ورود آلاینده‌های بیمارستان و چند مکان دیگر از جمله دانشکده، هتل آزادی، خوابگاه و ... در حاشیه رودخانه بشار از مسئولین تقاضا داریم این مشکل را برطرف کنند.

نبوی‌زاده افزود: ایجاد خط انتقال از تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان به صورت مشترک و ثقلی و یا تحت فشار از روی رودخانه به وسیله نصب ستون در رودخانه و قرار دادن لوله خط انتقال بر روی آن با هدایت لوله انتقال در مجاورت پل ترمینال و نهایتا اتصال آن به خط لوله فاضلاب این منطقه می‌تواند مشکل را حل کند.

انتهای پیام/2571/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول