اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بیمه سلامت بر‌ای ‌تجمیع بیمه‌ها در کشور اجرایی شد‌

خبرگزاری فارس: معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از تأسیس سازمان بیمه سلامت را برقراری عدالت در درمان و رفع تبعیض ها عنوان کرد.

بیمه سلامت بر‌ای ‌تجمیع بیمه‌ها در کشور اجرایی شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید عبدالله عمادی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مرکزی اظهار داشت: اساسنامه سازمان بیمه سلامت که طی سه ماه گذشته تأسیس شده به تمامی مراکز ذ‌ی‌ربط ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت فواید و خدمات ارزنده‌ای به همراه دارد که برقراری عدالت در درمان و همچنین کاهش پرداخت هزینه‌ها از جیب مردم از مهمترین این مزایا به شمار می‌رود.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان ساخت: بدون شک زمانی که برای درمان بیماران یک بسته بیمه پایه درمان تعریف شود همه مردم به صورت یکسان از این بسته بهره‌مند خواهند شد و هیچ تبعیضی بین افراد مرفه و ضعیف جامعه قائل نخواهد شد.

عمادی با اشاره به اینکه رفع هم‌پوشانی از دیگر مزایای این طرح است که از این طریق افراد دیگر نمی‌توانند چندین دفترچه درمانی در دست داشته باشند، ادامه داد: وقتی یک بانک اطلاعاتی جامع و واحد داشته باشیم و دفترچه درمانی را یکسان در اختیار مردم قرار دهیم دیگر افرادی پیدا نمی‌شوند که چند دفترچه درمانی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه طرح بیمه سلامت به منظور یکسان‌سازی و تجمیع بیمه‌ها در کشور اجرایی شده است، بیان کرد: طرح پزشک خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نظام بیمه سلامت کشور٬ محسوب می‌شود که باید برای اجرایی شدن آن تلاش کرد.

عمادی اظهار داشت: صندوق بیمه سلامت با هدف تجمیع تمامی 17 صندوق ارائه کننده خدمات درمانی در کشور تشکیل شده است.

همچنین با اشاره به طرح پزشک خانواده بیان داشت: در حال حاضر این طرح در دو استان فارس و مازندارن به صورت کامل به اجرا درآمده که با استقبال 50 درصد پزشکان عمومی و 60 درصد مردم در این استان‌هاهمراه شده است.

به گفته وی این طرح به زودی در تهران و برخی از شهرهای دیگر کشور اجرا خواهد شد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از سفر به این استان را بازرسی همه جانبه از سازمان‌های تابعه وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی در استان و بازدید از مراکز و سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/ت‌/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول