به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهیار مقیمی عصر امروز در همایش تخصصی رؤسای واحدهای بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاههای اجرایی استان که با حضور استاندار در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: مردم و ارباب رجوع بدون واسطه و در فاصله کوتاه از طریق این سامانه میتوانند درد و دل خود را با مسئولان در میان گذاشته تا کارگزاران نظام اسلامی نیز برای آن راه حلی پیدا کنند.
وی تصریح کرد: برای حل مشکلات مردم راهکارهای مناسبی از سوی دستاندرکاران ارایه میشود و دولت نیز سعی میکند این موضوعات را به همراه فعالیتها مورد رصد و رسیدگی دقیق قرار دهد.
مقیمی برقراری نظام تحلیل دادههای عملکرد استانی و شهرستانی را در مسیر ارتقای بهرهوری و بهبود عملکرد مدیران و کارکنان مؤثر و مفید اعلام کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت میتوانیم با نظارت و کنترل دقیق در حسن اجرای برنامههای ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی مفید عمل کرده و مثمرثمر باشیم.
وی اضافه کرد: ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی باید براساس سنجش و ارزشگذاری در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط صورت بگیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بازرسی و ارزیابی نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: با رویکرد معیارهای اثربخشی کارآیی اقتصادی و اخلاقی و با هدف افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم میتوان به بسیاری از هدفگذاریها و برنامههای مد نظر دست پیدا کرد.
مقیمی با تشریح برخی از جوانب حقوق شهروندی از جمله تکریم ارباب رجوع یادآور شد: این خواسته و مطالبه شهروندان ما است که پاسخی شفاف و روشن به درخواستها و نیازمندیهای خود پیدا کنند.
وی گفت: رضایت ارباب رجوع هدف اصلی همه دستگاههای اجرایی است و باید دستگاهها سعی کنند خدمات به موقع و بیمنت به مخاطبان خود ارائه کنند.
مقیمی در ادامه افزود: هر چه قدر کنترل و نظارتها صحیح، دقیق و مطلوب باشد به همان میزان قادر هستیم در رسیدن به نقطه ایدهآل خدمترسانی و حل مشکلات موفق عمل کنیم.
وی تصریح کرد: ما زمانی میتوانیم نظام اداری سالم، کارآمد و توانمند داشته باشیم که در آن نیروی انسانی به وظیفه و رویکرد تخصصی خود در انجام خدمترسانی بیمنت به مردم توجه کنند که در یک فرآیند مثبت چنین دستاوردی حاصل شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم براساس آمار و مستندات نارضایتیهای مردم از دستگاههای اجرایی به حداقل کاهش یافته و یک فرآیند مثبت و رو به جلو را در کسب رضایت عمومی و ارباب رجوع شاهد هستیم.
انتهای پیام/62001/آ