اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ایمنی اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین اعلام کرد

قزوین رتبه دوم در سامانه روشنایی راه کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: این استان با دارا بودن 195 کیلومتر روشنایی، رتبه دوم سامانه روشنایی راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

قزوین رتبه دوم در سامانه روشنایی راه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، امیرحسین پورهاشمی اظهار داشت: این در حالی است که 5.3 کیلومتر روشنایی آزادراه قزوین به کرج، حد فاصل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از این طرح 3 میلیارد ریال از محل اخذ جرایم رانندگی تأمین اعتبار شده است.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات روشنایی این محور 70 پایه روشنایی نصب شده، تأکید کرد: البته عملیات کابل‌کشی از سوی این اداره و نیز اتصال برق به کابل‌ها از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین باقی مانده است.

پورهاشمی عنوان کرد: برای کامل شدن روشنایی کمربندی آزادراه قزوین ـ زنجان تنها چهار کیلومتر دیگر از ادامه این مسیر تا محل عوارضی قزوین به کرج باقی می‌ماند که این میزان نیز به 4 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

این مسئول یادآور شد: تأمین روشنایی راه‌ها، به خصوص آزادراه‌ها موجب دید مناسب رانندگان در شب و نیز کاهش چشم‌گیر سوانح رانندگی در این محورها می‌شود.

استان قزوین دارای شش هزار و 600 کیلومتر راه اصلی و فرعی است که از این میزان راه، 266 کیلومتر بزرگراه و 216 کیلومتر آزادراه است.

انتهای پیام/77002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول