اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی خبر داد

انجام مزایده‌ها از طریق سامانه الکترونیکی تا پایان امسال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: برای تسهیل در روند مزایده‌ها تا پایان سال جاری انجام مزایده از طریق سامانه الکترونیکی امکانپذیر می‌شود.

انجام مزایده‌ها از طریق سامانه الکترونیکی تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اردشیر محمدی یکشنبه شب در نشست خبری با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی به عنوان شرکت دولتی زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی فعالیت دارد، اظهار داشت: سازمان اموال تملیکی یک سازمان کاملا تخصصی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه این سازمان تعیین تکلیف اموال منقول و غیرمنقولی است که در اختیار دولت قرار می‌گیرد، ابراز داشت: اموال منقول شامل اموالی است که به دلایل مختلف در گمرک متروکه شده‌اند و شامل بخشی از کالاهای قاچاق قطعیت یافته و کالاهای ضبطی که نتوانسته‌اند مجوزهای لازم را بگیرند، می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور بیان کرد: اموال غیر منقول سازمان توسط محاکم قضایی این اموال به ضبط دولت در می‌آیند و بیشتر این اموال وثایق هستند.

محمدی تصریح کرد: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برای اینکه افرادی که وثیقه گذاشته‌اند بیش از این دچار زیان نشوند، مصالحه می‌کنند و با تسهیلات ویژه‌ای از جمله افراد با پرداخت 20 درصد قیمت آن ملک و یا غیره به صورت نقدی و با اقساط 36 ماه به آنها واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: وظایف سازمان در دو رویکرد یکی نقش حاکمیتی و دیگری بنگاه اقتصادی خلاصه می‌شود و این یک سازمان درآمد هزینه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه اموالی که در اختیار سازمان است از طریق مزایده به فروش می‌رسد، افزود: این این مزایده‌ها از طریق رسانه‌های جمعی، ارسال پیامک و ایمیل اعلام می‌شود و همچنین برای تسهیل در روند مزایده‌ها تا پایان سال جاری مزایده از طریق سامانه الکترونیکی امکانپذیر می‌شود.

محمدی عنوان کرد: بیشتر مزایده‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش تملیکی است این ظرفیت را داریم که اموال مازاد دولت را تعیین تکلیف کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته در استان کرمان از طریق فروش 23 میلیارد ریال اموال منقول و 9 میلیارد ریال اموال غیرمنقول درآمد کسب شده است که 40 درصد نسبت به سال 89 رشد داشته‌ایم.

محمدی گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری از طریق فروش 9 میلیارد و 371 میلیون ریال اموال منقول و 4 میلیارد و 912 میلیون ریال اموال غیرمنقول درآمد کسب شده که در زمینه اموال منقول 8 درصد و 16 درصد در اموال غیر منقول نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم که امیدواریم تا پایان سال جاری این اعداد دو برابر شوند.

وی افزود: تمام درآمد حاصل از فروش این اموال به خزانه واریز می‌شود و تنها 10 درصد از فروش اموال منقول و پنج درصد از فروش اموال غیرمنقول به عنوان کارمزد به سازمان داده می‌شود که 80 درصد این هزینه‌ها صرف امور جاری سازمان می‌شود و 20 درصد مابقی برای برنامه‌های پشتیبانی است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کمبود نیروی انسانی و زیرساخت‌ها است.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول