اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه سال‌جاری صورت گرفت

انجام 79 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی هشت ماه سال‌جاری 79 هزار و 423 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان صورت گرفته است.

انجام 79 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان

طیبه نیک‌‌مرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طی هشت ماه سال‌جاری 2 هزار و 261 فقره پرونده در استان زنجان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماه سال‌جاری 2 هزار و 820 فقره تخلف توسط معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان کشف شده است، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده نیز 177 میلیارد و 663 میلیون و 364 هزار و 506 ریال برآورد شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تعداد شکایات رسیده در ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان را 2 هزار و 345 مورد اعلام کرد و افزود: 181 مورد از شکایات ثبت شده به صورت کتبی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد شکایات حضوری مردمی ثبت شده در ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان 322 مورد بوده است، ادامه داد: یک‌هزار و 842 مورد از شکایات دریافتی نیز در هشت ماه سال‌جاری تلفنی اعلام شده است.

نیک‌مرد با اشاره به اینکه 53 مورد از شکایات در حال حاضر در دست بررسی قرار دارد، تصریح کرد: یک‌هزار و 524 مورد از شکایات نیز منجر به غیر متخلف شناخته شدن واحدها شده است.

وی یادآور شد: 663 مورد از شکایات مردمی طی هشت ماه سال‌جاری در استان زنجان منجر به تخلف شناخته شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه 259 مورد از گزارشات مردمی طی هشت ماه سال‌جاری در زمینه خدمات بوده است، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 986 مورد از گزارشات رسیده نیز در زمینه کالاها اعلام شده است.

*دریافت 179 مورد شکایت مردمی در زمینه نان

وی بیشترین گزارشات رسیده در بخش کالاها را در زمینه پوشاک، تنقلات، انواع نان، روغن نباتی، میوه و سبزی و گوشت برشمرد و افزود: 304 مورد از شکایات در زمینه تنقلات، 91 مورد در زمینه پوشاک، 98 مورد در زمینه روغن‌نباتی، 179 مورد در زمینه انواع نان، 137 مورد در زمینه میوه و سبزی و 65 مورد از شکایات نیز در زمینه گوشت بوده است.

نیک‌مرد بیشتر گزارشات رسیده در بخش خدمات را در زمینه نرخ حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری برشمرد و یادآور شد: 36 مورد از گزارشات رسیده در زمینه نرخ حمل و نقل درون‌شهری و 22 مورد نیز در زمینه حمل و نقل برون‌شهری گزارش شده است.

وی همچنین اظهار داشت: 36 مورد از گزارشات دریافتی در زمینه کم‌فروشی و تقلب واحدهای صنفی استان زنجان اعلام شده است.

*عدم صدور فاکتور توسط برخی از واحدهای صنفی زنجان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه 145 مورد از گزارشات دریافتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در هشت ماه سال‌جاری به دلیل عدم صدور فاکتور بوده است، تصریح کرد: 156 مورد از گزارشات نیز در زمینه عدم درج قیمت بر روی کالا بوده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 720 مورد از گزارشات دریافتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در زمینه گران‌فروشی اعلام شده است، ادامه داد: 59 مورد از تخلفات نیز در زمینه اختفاء و امتناع از عرضه کالا بوده است.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول