اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره کل بازرسی خراسان شمالی

بازرسی 20 پرونده جرائم اداری برای رسیدگی قضایی تشکیل داد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی خراسان شمالی از تشکیل 20 پرونده جرائم شامل؛ اختلاس، تصرف عدوانی، سوء استفاده از بیت‌المال برخی دستگاه‌های اجرایی استان طی امسال در این اداره کل خبر داد.

بازرسی 20 پرونده جرائم اداری برای رسیدگی قضایی تشکیل داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،‌ حجت‌الاسلام موسی فتوحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این پرونده‌ها منجر به تهیه گزارش برای برخورد و رسیدگی در محاکم قضایی شده است، اظهار کرد: بیشتر این پرونده‌ها ماده 598 قانون مجازات اسلامی را که مربوط به تصرف غیر قانونی بوده را شامل می‌شود که در چارچوب قانون با این تخلفات برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد بازرسی مچ گیری نبوده و بیشتر پیشگیری است، گفت: البته برخی از مشکلات دستگاه‌ها به خاطر ضعف مدیریت و کم‌رنگ بودن نظارت بر مجموعه‌ها و بخش‌ها است.

حجت‌الاسلام فتوحی همچنین قلیل بودن اطلاعات برخی مدیران مربوط به قوانین و بخش نامه‌ها را از علل فراهم شدن زمینه برای بروز تخلفات برشمرد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با توجه به مسئولیت هر یک از مدیران زیر مجموعه در انتصاب آنان دقت لازم را داشته باشیم.

* تسهیلات اعطایی از بانک‌ها در محل خودش هزینه شود

حجت‌الاسلام فتوحی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های بازرسی، نظارت بر جریان امور از جمله روند اعطای تسهیلات و هزینه کرد آن در محل‌های درخواستی از سوی متقاضیان است، گفت:‌ اگر بازرسی در نتایج بازرسی‌ها متوجه شود که تسهیلات در غیر از محل خودش هزینه شده با دست اندر کاران برخورد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مواردی بوده که به خاطر عدم رعایت برخورد شده است، از پیگیری بازرسی و برخورد قانونی با یکی از شرکت‌های متخلف دریافت کننده تسهیلات ارزی در استان به خاطر عدم هزینه کرد این تسهیلات در محل مورد تقاضا خبر داد.

مدیرکل بازرسی خراسان شمالی گفت: مدیر این شرکت ضمن برخورد قانونی به جریمه محکوم شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی به ویژه بازرسی، نظارت عالیه بر فعالیت‌های دستگاه‌های استان دارند، تصریح کرد: باید فعالیت ادارات و دستگاه‌ها در چارچوب قانون و ضوابط انجام شود تا از بروز تخلفات جلوگیری به عمل آید.

* دفتر نظارت همگانی در خراسان شمالی راه اندازی می‌شود

مدیرکل بازرسی خراسان شمالی همچنین از برنامه راه اندازی دفتر نظارت همگانی در این استان برای پیشبرد مأموریت‌های این اداره کل خبر داد.

وی اظهار کرد: هم اکنون کار عضو گیری از بازرسان افتخاری انجام تا پس از جذب افراد متعهد فعالیت‌های این دفتر آغاز شود.

حجت‌الاسلام فتوحی داشتن مدرک کارشناسی و همچنین کسب آموزش‌های لازم را از شرایط جذب بر اساس شیوه نامه بازرسان افتخاری برشمرد و گفت:‌ فعالیت این دفتر چیزی شبیه شوراهای حل اختلاف بوده که اداره کل بازرسی را یاری می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به حضور خبرنگاران در عرصه‌های مختلف، از فعالان این بخش خواست تا با به عنوان بازرس افتخاری با اداره کل بازرسی خراسان شمالی همکاری و گزارش‌های خود را در اختیار این اداره کل قرار دهند.

انتهای پیام/63002/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول