اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب تفاهم‌نامه همکاری آذربایجان شرقی با ارمنستان

دشت گردیان جلفا به سامانه ضد تگرگ مجهز شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در قالب توسعه همکاری‌های علمی و تخصصی و براساس تفاهم‌نامه امضا شده با شرکت ارمنستانی 2 دستگاه سامانه ضد تگرگ در اراضی دشت گردیان شهرستان جلفا نصب می‌شود.

دشت گردیان جلفا به سامانه ضد تگرگ مجهز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، مسعود محمدیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی با هدف افزایش میزان تولید و کاستن از خسارات احتمالی افزود: توسعه دامنه همکاری‌های بین‌المللی به منظور کمک به شکل‌گیری فناوری در استان، شناسایی و ایجاد زمینه‌های لازم برای بومی‌سازی آن، حمایت و کمک به تجاری‌سازی طرح‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی و همچنین بررسی و شناسایی پروژه‌های دارای اولویت ملی و ارتقای سطح کشاورزی از جمله مسائلی است که به صورت جدی مورد توجه قرار داشته و تحقق نصب این دو دستگاه در قالب این تفکر صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه خرید دو دستگاه سامانه ضد تگرگ در چارچوب همکاری‌های فی‌مابین با مسئولان استان آرماویر کشور ارمنستان منعقد شده است، افزود: در صورت توفیق این دستگاه‌های نصب شده در مقابله با تگرگ، تولید آن با انتقال فناوری به استان، بومی‌سازی خواهد شد و این امر در کاهش قیمت تمام شده آن موثر خواهد بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تنوع شرایط آب و هوایی در استان گفت: پدیده تگرگ به عنوان یکی از انواع بلایای طبیعی در نقاط متعددی از آذربایجان‌شرقی، سالانه خسارات زیادی را به بخش زراعی و باغی وارد کرده و علاوه بر کاهش تولید، درآمد بهره‌برداران را نیز به صورت قابل توجهی تقلیل می‌دهد.

محمدیان بابیان اینکه به‌کارگیری روش‌های مقابله با پدیده تگرگ به منظور کاستن این خسارات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: نخستین دستگاه سامانه ضد تگرگ در سال گذشته از محل اعتبارات ستاد بحران استان از کشور نیوزلند خریداری و به صورت آزمایشی در باغ‌های «ورگهان»  اهر نصب شد که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول