اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

استقرار سامانه هوشمند هشدار سیل ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: استقرار سامانه هوشمند هشدار سیل در استان ضروری است.

استقرار سامانه هوشمند هشدار سیل ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، علیرضا عامری در نشست کارگروه سیل و طغیان رودخانه‌های استان، با اشاره به برنامه اداره کل هواشناسی برای توسعه ایستگاه‌های داده‌نگار باران سنجی و هواشناسی، خواستار مطالعه و استقرار ایستگاه‌های لازم برای سامانه هوشمند هشدار سیل در استان خراسان شمالی شد.

وی اقدامات پیشگیری در مهار خسارت‌های سیلاب را بسیار مهم‌تر و مؤثرتر از برنامه‌های بعد از بروز سیلاب در مدیریت بحران استان خواند و افزود: پدیده سیلاب در خراسان شمالی نیاز به مدیریت ویژه دارد.

رئیس کارگروه سیل و طغیان رودخانه‌های خراسان شمالی ارتفاع بالای نقاط سیل‌خیز و کم عرض بودن مسیل‌ها در استان را از عوامل اصلی سرعت در خیزش و عبور سیلاب و خسارات زیاد آن در خراسان شمالی برشمرد و گفت: شناسایی نقاط سیل‌خیز و پرخطر و بررسی راه‌های ایمنی این نقاط و مسیل‌ها در استان بسیار مهم است که باید توجه بیشتری شود.

وی خواستار بررسی و شناسایی نقاط سیل‌خیز استان، تعریف پروژه و برآورد اعتبار مورد نیاز برای تجهیز استان به سامانه هوشمند هشدار سیل توسط اداره کل هواشناسی شد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی نیز در این نشست عوامل متعددی را در سیل‌خیزی مناطق متعدد استان برشمرد و گفت: خصوصیات زمین‌شناسی، تغییرات محیطی و سازه‌های غیرطبیعی و همچنین تغییرات ناگهانی هوا از عوامل اصلی بروز سیلاب است.

هوشنگ بهزادی از برنامه توسعه ایستگاه‌های داده نگار آب و هواشناسی و باران سنجی در استان خبر داد و افزود: قرار است شمار آن‌ها از 20 ایستگاه به 80 ایستگاه افزایش یابد.

وی تصریح کرد:‌ در نظر است تجهیزات مورد نیاز ایستگاه‌های هوشمند هشدار سیل نیز در قالب توسعه ایستگاه‌های داده‌نگار باران سنجی و هواشناسی استان پیگیری، تهیه و نصب شود.

به گفته مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی، اولویت‌های منطقه‌ای و برنامه این اداره کل برای استقرار سامانه هوشمند هشدار سیل به زودی به کارگروه سیل و طغیان خراسان شمالی ارائه خواهد شد.

اعضای کارگروه سیل و طغیان رودخانه‌های خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به سیل‌خیزی استان و خسارت‌های وارده بر اثر سیلاب‌های دهه اخیر، در نشستی بر ضرورت مطالعه و استقرار سامانه هوشمند هشدار سیل در استان تاکید کردند.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول