اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در 52 ‌هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در 52 هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در 52 ‌هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد احمدی‌فر در بازدید از پروژه‌های آب و خاک شهرستان سراب در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سامانه آبیاری تحت فشار به روش بارانی در 360 هکتار از اراضی دیم پایاب سد «تاجیار» سراب در سه فاز در حال اجراست، اظهار کرد: این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت 85 درصدی دولت به صورت تسهیلات بلاعوض و 15 درصد مشارکت بهره‌برداران اجرا می‌شود، افزود: برای اجرای این پروژه حدود 16 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و میزان برداشت متوسط محصول از یک تن به پنج تن افزایش می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: گندم، یونجه، ذرت علوفه‌ای، سیب زمینی و چغندرقند از جمله محصولاتی هستند که در این اراضی کشت خواهد شد.

احمدی‌فر با اشاره به اینکه در 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قابلیت اجرای سامانه‌های آبیاری نوین وجود دارد، گفت: این سامانه تاکنون در حدود 52 هزار هکتار از این اراضی اجرا شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان سال‌جاری 16 هزار هکتار از اراضی دیم استان نیز به سامانه‌های آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد.

انتهای پیام/60002‌/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول