اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

4 هزار میلیارد هزینه مقاوم سازی مدارس/ مقاوم سازی 28 هزار کلاس درس تا پایان سال

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در هفت سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس هزینه شده است.

4 هزار میلیارد هزینه مقاوم سازی مدارس/ مقاوم سازی 28 هزار کلاس درس تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مرتضی رئیسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: از سال 85 تا 91 چهار هزار میلیارد تومان برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس هزینه شده و حدود 9 میلیون مترمربع عملیات تخریب و مقاوم سازی انجام شده است.

رئیسی با بیان اینکه از 13 میلیون مترمربع طرح بازسازی و مقاوم سازی مدارس 4 میلیون مترمربع آن باقی مانده است، گفت: در حال حاضر عملیات بازسازی و مقاوم سازی 28 هزار کلاس درس در کشور شروع شده که تاکنون 22 هزار کلاس درس تا مهر ماه به پایان رسیده و مابقی تا پایان سال تحویل می‌شود.

وی گفت: هزینه بازسازی کلاس‌ها یک سوم هزینه ساخت است به گونه‌ای که به ازاء هر کلاس برای مقاوم سازی 20 میلیون تومان هزینه می‌شود در حالی که برای ساخت هر کلاس 60 تا 70 میلیون تومان هزینه می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش استاندارد سازی کلاس‌های درس و تجهیز مدارس به سامانه گرمایش و سرمایشی را از مهم‌ترین برنامه‌های امسال دانست و افزود: امسال 30 میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافته است.

رئیسی متذکر شد: از 7 هزار و 400 کلاس درس ساخت خیرین یک‌هزار و 400 طرح آن نیمه تمام است که نیمی از آنها طرح مردمی و مابقی مشارکتی دولت و مردم است که سهم دولت در این زمینه 60 میلیارد تومان است.

این مسئول اذعان داشت: امسال 3.5 برابر سال‌های قبل تجهیزات در مدارس توزیع شده که بخش عمده آن مربوط به پایه ششم است.

انتهای پیام/66006/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول