اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

اشتغال ایجاد شده برخلاف تعریف سازمان‌های بین‌المللی بوده است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اشتغال ایجاد شده در استان اردبیل دایمی بوده و برخلاف تعریفی که سازمان بین‌المللی کار از این مقوله دارد در شکلی متفاوت‌تر ایجاد فرصت اشتغال داشتیم.

اشتغال ایجاد شده برخلاف تعریف سازمان‌های بین‌المللی بوده است

بهروز رحیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر اساس تعریف جهانی و بین‌المللی که از اشتغال می‌شود هر فرد با کارکرد یک ساعته در طول هفته شاغل محسوب می‌شود در حالی که اشتغال ایجاد شده در کشور و استان اردبیل که منجر به پرداخت حق بیمه نیز شده است بسیار متفاوت‌تر و بالاتر از این ارقام است.

وی با اشاره به اینکه در سند توسعه اشتغال به عنوان یک نیاز اساسی و اقدامی موثر با برنامه‌ریزی درست و شفاف و شایسته است، خاطرنشان کرد: ما در برنامه پنجم توسعه تلاش می‌کنیم تا مطابق با سند اشتغال و کار‌آفرینی استان اهدافمان را که رسیدن به نرخ پایین بیکاری است جامه عمل بپوشانیم به طوری که ما منتظر تایید هیئت دولت ننشستیم بلکه بر اساس این سند برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌هایمان را انجام می‌دهیم.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از تایید نهایی سند اشتغال استان اردبیل در شورای اشتغال کشور خبر داد و یادآور شد: هنوز هیئت دولت به صورت نهایی این سند را مصوب نکرده که امیدواریم این کار تا پایان امسال انجام شود.

رحیم‌زاده ایجاد اشتغال را مستلزم فراهم کردن ظرفیتی قانونی و مالی توصیف کرد و گفت: ما با در نظر گرفتن این دو شاخصه و مولفه سعی کردیم اشتغال پایداری را فراهم آوریم که در آن سعی شده است از ظرفیت دولتی و بخش خصوصی استفاده شود.

این مسئول عنوان کرد: ایجاد اشتغال وابسته به یک دستگاه و یا نهاد خاص نیست بلکه در این زمینه در کنار دستگاه‌های اجرایی باید بانک‌های عامل و همچنین بخش خصوصی نیز ورود پیدا کند تا بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مالی و قانونی در یک فرایند تدریجی و مستمر ایجاد اشتغال را شاهد باشیم.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان داشت: از محل بنگاه‌های کوچک زود‌بازده که سهم استان یک هزار میلیارد تومان بوده با برداشت 500 میلیارد تومان بیش از 25 هزار طرح به ثمر نشسته و اشتغال مورد نظر نیز تحقق پیدا کرد.

رحیم‌زاده افزود: بعد از ایجاد این ظرفیت‌ در بهره‌گیری از توانمندی‌های کار‌آفرینان اعتبارات مشاغل خانگی نیز در دو سال اخیر ابلاغ شده و ما شاهد آن هستیم که بیشتر روستاییان و توانستند با هدف اشتغال مولد و کسب در‌آمد از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

وی ظرفیت‌های قانونی اشتغال را نیز یادآور شد و تصریح کرد:‌ ما در بحث مشاغل روستایی اقدامات خوبی را در استفاده علاقمندان از تسهیلات مشاغل خانگی فراهم آوردیم تا متناسب با موقعیت جغرافیایی و شرایط اجتماعی بتوانیم مشاغل روستایی را توسعه داده و تقویت کنیم.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در خصوص ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی و روستاییان نیز گفت: 132 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه به استان ابلاغ شده که امیدواریم از این فرصت پیش آمده فارغ‌التحصیلان کشاورزی و روستاییان استفاده کنند تا بتوانند بیش از گذشته در اشتغالزایی موفق باشند.

رحیم‌زاده در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت:‌ این تسهیلات با عاملیت بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت می‌شود به طوری که شخص استاندار در این جلسات با حضور و پیگیری مستمر سعی دارد بانک عامل در پرداخت تسهیلات تعجیل کند.

انتهای پیام/62001/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول