اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

53 درصد تثبیت اشتغال برای بانوان گلستانی ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در بخش مشاغل خانگی نزدیک به 53 درصد تثبیت اشتغال و نزدیک به 27 درصد شغل جدید برای بانوان ایجاد شد.

53 درصد تثبیت اشتغال برای بانوان گلستانی ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‎مظفری ظهر امروز در جمع بانوان استان اظهار داشت: در بخش مشاغل خانگی 80 درصد مفید و 20 درصد انحراف وجود داشته و معتقدیم که حفظ اشتغال مهمتر از ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: تسهیلات ارزان قیمت در طول سال دو تا 5 میلیارد تومان با کارمزد یک، چهار تا هفت درصد پرداخت می‎شود که این تسهیلات سال به سال رو به کاهش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: موافقت‌نامه‎ای با صندوق توسعه ملی و بانک توسعه تعاون به امضا رساندیم که تسهیلات ارزان قیمت در بخش صنعت، معدن، آب و کشاورزی به تعاونی‎ها پرداخت شود.

خواجه‎مظفری یادآور شد: این تفاهم‎نامه نزدیک به 400 میلیارد تومان در کل کشور بوده که 22 میلیارد تومان به گلستان اختصاص داده شده است که می‎تواند گره‎ای از مشکلات تعاونی‎ها را باز کند.

وی با بیان اینکه مشارکت زنان در کارهای گروهی ضعیف است، گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده در تعاونی‎های زنان که به تنهایی بانوان در آن فعالیت می‌کردند کمتر موفق بوده اما تعاونی‎هایی که مشارکت 30 درصد از مردان در آن دخیل بوده موفق‎تر عمل کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان عدم به کارگیری زنان در پست‎های مدیریتی را یکی از مشکلات برشمرد و افزود: بیش از 80 درصد مدیران بعد از بازنشستگی قطعاً در کارهای اقتصادی دخیل هستند ولی کمتر مدیری از بانوان را می‎بینیم که به این بخش مراجعه کنند.

خواجه‎مظفری در خصوص روند تشکیل کمیته اقتصادی بانون گفت: 692 میلیارد تومان تسهیلات در شورای عالی کشور برای استان گلستان مصوب شده اما تاکنون حتی یک درصد نیز در این راستا پرداختی نداشته‎ایم.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول