اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

بانوان 80 درصد تسهیلات خوداشتغالی می‎گیرند/ تخصیص ردیف اعتباری خاص بانوان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: 80 درصد تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی را بانوان دریافت می‎کنند بنابراین نیاز است به این مجموعه توجه بیشتری شود.

بانوان 80 درصد تسهیلات خوداشتغالی می‎گیرند/ تخصیص ردیف اعتباری خاص بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‎مظفری صبح امروز در جمع اعضای کارگروه بانوان و خانواده استان اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از تعاونی‎ها را بانوان تشکیل می‌دهند لذا اختصاص ردیف اعتباری خاص بانوان در این بخش احساس می‎شود.

وی یادآور شد: بر اساس ادغام پیش آمده در 80 درصد زمینه‎ها به ویژه در بخش بانوان، موفق عمل کرده‎ایم بنابراین نیاز است اعتبار بلاعوض یا کمک‎های تسهیلاتی جداگانه‎ای برای تعاونی بانوان در نظر گرفته شود.

گلستان از پنج استان برتر کشور در بخش تعاونی‎ها است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با ارائه پیشنهادی خواستار طراحی الگوی مناسب و اقتصادی برای فعالیت زنان در تعاونی‎ها شد و عنوان کرد: گلستان از پنج استان برتر کشور در زمینه تعاونی‌ها است به گونه‎ای که در خیلی از الگوها از کارشناسان گلستانی استفاده می‎شود و همیشه گلستان در زمینه تعاونی‎ها رتبه اول تا پنجم کشور را به خود اختصاص داده‎اند.

خواجه‎مظفری با بیان اینکه در بخش تعاونی‎های بانوان ارائه آموزش‎های ویژه یک ضرورت است خاطرنشان کرد: اتاق تعاون در زمینه آموزش به تعاونی‎های بانوان، صددرصد اعلام آمادگی می‎کند.

وی همچنین خواستار امحا دیون یا اعلام تنفس شد و ابراز داشت: با توجه به حوادث قابل پیش‎بینی و یا غیرقابل پیش‎بینی و نیز بروز نوسانات اقتصادی پیشنهاد می‎شود نمایندگانی از اداره کل بانوان در استانداری، فرمانداری‎ها و اداره تعاون تشکیل شود.

هیچ آماری در هیچ جای کشور از تعداد بیکاران نداریم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با توجه به اینکه 80 درصد تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی به بانوان اختصاص داده می‎شود لازم است تا یک کمیته تخصصی مسئولیت بررسی ارائه تسهیلات را متقبل شود.

خواجه‌مظفری در خصوص معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی بیان داشت: بر اساس پیش‎بینی قانون در این بخش متاسفانه معافیت‎های بیمه‎ای و مالیاتی اعمال نمی‎شود که یکی از دلایل گرایش کم مردم به تعاونی‎ها از این موضوع نشات می‎گیرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی کارجویان از برنامه‌های نخست این اداره کل بوده است یادآور شد: هیچ آماری در هیچ جای کشور از تعداد بیکاران نداریم به دلیل اینکه وزارت تعاون، سامانه بیکاران را پیش‎بینی کرده که شاید 10 درصد افراد مراجعه‎کننده به این سامانه، بیکار باشند و بیشتر افراد به دنبال شغلی بهتر هستند.

سامانه کارجویان تا پایان امسال هوشمند می‎شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان داشت: موسسات کاریابی از 16 سال پیش کار خود را شروع کردند ولی تا الان خروجی نداشتند و متاسفانه آمار درستی در این زمینه وجود ندارد.

خواجه‎مظفری با بیان اینکه اعتباری از سوی معاون برنامه‎ریزی استانداری به منظور سامانه جدید کارجویان اختصاص یافت ابراز داشت: اکثر دستگاه‎ها قرار است سامانه‎ای را طراحی کنند که 70 درصد این کار را اداره تعاون انجام داده و با خرید نرم‎افزاری بنا داریم تا پایان امسال این سامانه را هوشمند کنیم تا انشاالله به آمار درست برسیم.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول