اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد مازندران خبر داد

واگذاری اشتغالزایی شهرهای زیر 20 هزار نفر به کمیته امداد

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: بر اساس قانون در شهرهای زیر 20 هزار نفر مسئولیت اشتغالزایی به کمیته امداد واگذار شده است.

واگذاری اشتغالزایی شهرهای زیر 20 هزار نفر به کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، احمد سعادت امشب در جلسه اشتغال کمیته امداد نکا در فرمانداری این شهرستان افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در سال گذشته بالاترین درصد تحقق برنامه در ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مشاغل خانگی برای نخستین بار در سال گذشته ابلاغ شده بود کمیته امداد رتبه اول را در کل کشور از آن خود کرد و توانست برای بخش زیادی از افراد مددجو ایجاد اشتغال کند.

معاون اشتغال کمیته امداد مازندران با اعلام اینکه در سال جاری 20 هزار سهمیه اشتغال به مازندران اختصاص یافته است، تصریح کرد: این تسهیلات در قالب خود اشتغالی و مشاغل خانگی به بانک‌های عامل تحویل شود تا در صورت مساعدت بانک‌ها تا پایان سال جاری تسهیلات اشتغال را دریافت کنند.

سعادت گفت: در سال 89 سهم مازندران از طرح‌های اشتغالی 2 هزار طرح بوده که در سال گذشته به 12 هزار سهمیه و در سال جاری به 20 هزار سهمیه اعلام شده رسیده است.

وی با بیان اینکه حساسیت در راستای ایجاد مشاغل خانگی در استان و استانداری بسیار بالا است خاطر نشان کرد: در بخش خود اشتغالی 76 میلیارد تومان اعتبار داریم.

معاون اشتغال کمیته امداد مازندران همچنین اذعان داشت: تمام افرادی که از تسهیلات اشتغال این نهاد استفاده کردند در صورت داشتن شرایط سنی، از بیمه تأمین اجتماعی با سرانه درمان و از کارافتادگی برخوردار می‌شوند.

سعادت گفت: در حال حاضر برای مشاغل خانگی تا سقف 5 میلیون تومان و برای خوداشتغالی مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 20 درصد مشاغل ثبت شده سامانه رصد توسط کمیته امداد استان تحقق یافت، خاطر نشان کرد: به اذعان دستگاه‌های نظارتی، کمیته امداد موفق‌ترین دستگاه در تحقق و راست‌آزمایی ایجاد اشتغال بوده است.

انتهای پیام/86002/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول