اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان سوادکوه خواستار شد

بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال با کمیته امداد همکاری کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سوادکوه گفت: بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال با کمیته امداد همکاری کنند.

بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال با کمیته امداد همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عیسی اسماعیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری اظهار داشت: ابلاغ اعتبارات برای دریافت تسهیلات اشتغال مددجویان انجام شده است، اما به دلیل شرایط ضامن مددجویان با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو بانک عامل صادرات و تجارت برای دریافت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد شهرستان سوادکوه همکاری مناسبی دارند، ابراز داشت: بعضی از بانک‌ها شرایط دو ضامن کارمند و نامه کسر اقساط را از مددجویانی که متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال هستند، اعمال کردند که این شرایط با توجه به اینکه این افراد نیازمند کمک برای خودکفا شدن هستند، مقدور نیست.

اسماعیلی در ادامه میزان تسهیلات مصوب شهرستان سوادکوه در سال‌ جاری را حدود 4 میلیارد تومان برشمرد و خاطر نشان کرد: این میزان اعتبار برای 620 شغل تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 پرونده دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند گفت: 260 نفر در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارند.

مدیر کمیته امداد شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد و 870 میلیون تومان اعتبار اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد این شهرستان مصوب شده بود، متذکر شد: این میزان اعتبار در سال‌ جاری 2.5 برابر شده است.

وی با اعلام اینکه این تسهیلات به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که تاکنون از تسهیلات اشتغال استفاده نکرده بودند، ابراز داشت: تمام اطلاعات افرادی که از این تسهیلات استفاده کردند در سامانه رصد ثبت می‌شود.

اسماعیلی از بهره‌مندی تمام مددجویان از مزایای بیمه خبر داد و گفت: در قالب این طرح 90 تا 95 هزار تومان هزینه بیمه مددجویان پرداخت می‌شود و این افراد همانند سایر بیمه شدگان از مزایای بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه سیاست کمیته امداد «به سمت یاد دادن ماهیگیری به افراد است»، خاطر نشان کرد: در این طرح‌ها به جای پرداخت مستقیم مستمری به دنبال یاد دادن مشاغل و تولید شغل هستیم تا افراد به طور مستقیم از این مزایا بهره‌مند شوند.

مدیر کمیته امداد سوادکوه در پایان تعداد مددجویان این نهاد در شهرستان سوادکوه را 2 هزار خانوار در قالب 3 هزار و 500 نفر برشمرد.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول