اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

تعاونی‌های کشاورزی در استحکام اشتغال این حوزه مؤثر هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: شکل‌گیری تعاونی‌های کشاورزی در استحکام‌بخشی به اشتغال و رونق تولید این بخش بسیار مؤثر و راهگشا است.

تعاونی‌های کشاورزی در استحکام اشتغال این حوزه مؤثر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود علایی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌های شهرستان مرزی گرمی اظهار داشت:‌ نخستین تعاونی روستایی تولیدات کشاورزی این شهرستان شکل گرفته و اعضای آن تلاش می‌کنند تا با یک رویکرد متفاوت محصولات متنوعی را تولید و روانه بازار مصرف کنند.

وی با یادآوری اینکه تکیه بر بخش کشاورزی می‌تواند در رونق اقتصادی و کاهش بسیاری از نارسایی‌ها و اقدامات نامطلوب مؤثر باشد، تصریح کرد: اگر جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی بتوانند در کنار هم از این ظرفیت درست و دقیق استفاده کنند ما قادر هستیم یک حرکت مثبت و رو به جلو را در ارتقای شاخص‌های کارآفرینی و تولید شاهد و ناظر باشیم.

علایی خاطرنشان کرد: 64 عضو اولین تعاونی روستایی تولیدات کشاورزی گرمی با یکپارچه‌سازی اراضی به مساحت 400 هکتار در پایاب سد گیلارلو سعی کردند تا تولیدات خود را رونقی مضاعف ببخشند.

این مسئول اضافه کرد: ما برای کمک به فعالان این بخش 4 میلیارد تومان تسهیلات را نیز در نظر گرفتیم تا اعضای این تعاونی در کنار هم بتوانند بهترین خدمات و شایسته‌ترین مشاوره‌ها را ارائه کنند.

وی تنها راه نجات از این مشکلات و تنگناهای اشتغال و اقتصاد را گرایش به اقتصاد خصوصی و تعاونی اعلام کرد و ادامه داد: تا زمانی که واگذاری مسئولیت‌ها به شکل واقعی و متناسب با ظرفیت‌های ارزشی صورت نگرفته، امکان ندارد بخش عظیمی از اهداف و سیاست‌های خودمان را بتوانیم جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار گرمی یادآور شد: اگر امروز دشمنان ما از حربه اقتصادی در به تسلیم کشیدن ملت ایران استفاده می‌کنند و شرایط اقتصادی ما را برخلاف اظهارات خود درست و دقیق ارزیابی می‌کنند آنچه که در این بین یک اصل مهم و اساسی به شمار می‌رود گرایش به اقتصاد مشارکتی است که مردم می‌توانند شاکله و اهرم تشکیل‌دهنده آن باشند.

علایی گفت: تا زمانی که نتوانیم از ظرفیت تعاونی‌ها و فعالان بخش خصوصی استفاده کنیم ما با تنگناهای شدیدی روبه‌رو می‌شویم که به نظر می‌رسد در این حرکت نتوانیم به هدف‌گذاری‌هایمان نیز نزدیک شویم.

وی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به ویژه رشته‌های کاربردی خواست تا هر چه سریع‌تر با همدلی و وفاقی که بر سر اهداف مشترک می‌بندند در راه‌اندازی تعاونی‌های صنعتی، تولیدی، کشاورزی، خدمات و حوزه‌های مختلف ورودی عالمانه داشته باشند.

انتهای پیام/62001/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول