اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی:

تلفات آبزیان آذربایجان غربی حدود 20 درصد کاهش داشته است

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: سال جاری تلفات آبزیان در مزارع تکثیر و پرورش آبزیان آذربایجان غربی حدود 20 درصد کاهش داشته است.

تلفات آبزیان آذربایجان غربی حدود 20 درصد کاهش داشته است

محمد شیرولیلو امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شش بازارچه عرضه مستقیم و بهداشتی آبزیان در آذربایجان غربی در شهرستان‌های ارومیه، پلدشت، مهاباد، پیرانشهر و نقده در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اشتغال بیش از هزار خانوار صیاد در 10 تعاونی صید و صیادی در آذربایجان غربی تصریح کرد: این تعاونی‌ها با تولید سالانه بیش از 4 هزار و 700 تن انواع ماهیان بومی و گرمابی در استان نیاز بازار مصرف را تأمین می‌کنند.

سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: تسهیلات بانکی واگذار شده به تعاونی‌های صیادی آذربایجان غربی در سال گذشته 3 هزار میلیون ریال بود و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 4 هزار میلیون ریال برسد.

شیرولیلو با اشاره به تلفات ناچیز آبزیان در مزارع تکثیر و پرورش آبزیان آذربایجان غربی گفت: با تمهیدات انجام شده و مکانیزه کردن این مزارع به انواع دستگاه‌های هواده، اکسیژن‌ساز و ... تلفات آبزیان در سال جاری حدود 20 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تولید ماهی و بچه ماهی در آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است خاطر نشان کرد: تولید ماهی 10 درصد و بچه ماهی 17 درصد رشد داشته است.

سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزود: سال جاری 6 هزار و 470 تن انواع ماهیان گرمابی و 7 هزار و 610 تن انواع ماهیان سردابی در آذربایجان غربی تولید شده است و تولید تخم چشم‌زده، بچه ماهی سردابی، بچه ماهیان گرمابی و ماهیان تزئینی به ترتیب 31، 3/25، 2/9 و 41/3 میلیون قطعه است.

انتهای پیام/61010/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول