اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شیلات ایران برای استان گلستان انجام شد

صدور موافقت اصولی تکثیر ماهیان خاویاری در سواحل ترکمن

خبرگزاری فارس: معاون آبزی‎پروری اداره کل شیلات استان گلستان از صدور موافقت اصولی تکثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت 500 هزار قطعه از سوی شیلات ایران برای استان گلستان در سواحل شهرستان ترکمن خبر داد.

صدور موافقت اصولی تکثیر ماهیان خاویاری در سواحل ترکمن

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، سیداکبر علی‎محمدی با بیان اینکه شش تعاونی آبزی‎پروری در استان فعال است اظهار داشت: این شش تعاونی تعداد 243 نفر افراد حقیقی و حقوقی که از تولیدکنندگان عمده محسوب می‎شوند، را تحت پوشش قرار داده‎اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سه تعاونی ماهیان گرمابی، دو تعاونی ماهیان سردآبی و یک تعاونی مربوط به ماهیان زینتی در استان فعال هستند و 100 درصد فعالان آبزی‎پروری استان را تحت پوشش قرار داده‎اند.

علی‎محمدی با اشاره به میزان تولید این تعاونی‎ها گفت: در سال‌جاری پیش‎بینی تولید تعاونی‎های گرمابی استان حدود 17 هزار و 500 تن، سردآبی حدود 340 تن و ماهیان زینتی 2 میلیون و 200 هزار قطعه است.

درآمد ناخالص حاصل از تولید انواع ماهیان گرمابی گلستان 54 میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه درآمد ناخالص حاصل از تولید انواع ماهیان گرمابی استان 54 میلیارد تومان است تصریح کرد: درآمد حاصل از ماهیان سردآبی حدود 27 میلیارد و 200 میلیون ریال و ماهیان زینتی بیش از 10 میلیارد ریال است.

گلستان جایگاه چهارم کشور تولید انواع آبزیان گرمابی

معاون آبزی‎پروری اداره کل شیلات استان گلستان افزود: استان گلستان جایگاه چهارم کشور را در تولید انواع آبزیان گرمابی به خود اختصاص داده است و بعد از استان‎های مازندران، گیلان و خوزستان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دو مرکز پرورش ماهیان خاویاری در حال ساخت است که یکی با ظرفیت 25 تن گوشت و یک و نیم تن خاویار در مرحله ساخت و پرورش و دیگری با ظرفیت 75 تن گوشت و پنج تن خاویار در مرحله تسهیلات بانکی است.

علی‎محمدی افزود: همچنین اخیراً یک فقره موافقت اصولی در زمینه تکثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت 500 هزار قطعه و یک فقره موافقت اصولی در زمینه پرورش انواع ماهیان خاویاری با ظرفیت یک‌هزار تن گوشت و 30 تن خاویار از سوی شیلات ایران برای استان گلستان در سواحل شهرستان ترکمن صادر شده است.

تشکل اختصاصی پرورش میگو در گلستان ایجاد می‎شود

معاون آبزی‎پروری اداره کل شیلات استان گلستان گفت: در سال‎های اخیر فعالیت پرورش میگو در استان آغاز شده است که با پیگیری‎های به عمل آمده در آینده نزدیک از سوی شیلات گلستان تشکل اختصاصی در این زمینه ایجاد می‎شود.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول