اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد

برداشت 33 هزار تن ماهی گرم آبی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات مازندران از پیش‌بینی برداشت 33هزار و 500 تن ماهی گرم آبی در آببندان‌های مازندران خبر داد.

برداشت 33 هزار تن ماهی گرم آبی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران، حسن حبیب‌نژاد در نشست با کارشناسان آبزی‌پروری این اداره کل ابراز داشت: در استان مازندران 750 قطعه آببندان با وسعت 17 هزار هکتار با حجم ذخیره آبی معادل 350 میلیون متر مکعب وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری 575 قطعه آن به مساحت مفید 12 هزار و 843 هکتار وجود دارد تصریح کرد: این آببندان‌ها در تولید گوشت سفید و ترویج فرهنگ پرورش ماهی، تضمین آب کشاورزی، تقویت اقتصاد روستا، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوار روستایی، تغدیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از پیشروی آب شور، بازسازی و ماهی‌دار شده نقش دارند.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه 2 هزار و 200 نفر به صورت مستقیم در بخش آببندان‌های استان به پرورش ماهی مشغول هستند خاطر نشان کرد: در سال گذشته 31 هزار و 500 تن ماهیان گرم آبی در آببندان‌های استان تولید و به بازار عرضه شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 33 هزار و 500 تن ماهیان گرم آبی تولید شود که این میزان 2 هزار تن نسبت به سال گذشته رشد دارد.

حبیب‌نژاد ارزش اقتصادی ماهیان تولیدی در آببندان‌های استان در سال جاری را معادل 1610 میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: شیلات مازندران برای چند سال متوالی رتبه اول تولید ماهی گرم آبی کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که بیش از یک چهارم تولید ماهیان گرم آبی کشور در استان صورت می‌گیرد.

وی تولید ماهیان گرم آبی سال گذشته کشور را 169 هزار و 126 تن اعلام کرد و گفت: از این میزان 41 هزار و 690 تن در مازندران تولید و به بازار عرضه شد.

مدیرکل شیلات مازندران افزایش کیفیت و عرضه بهداشتی آبزیان و توسعه صادرات آن به خارج از کشور را از جمله برنامه‌های مهم شیلات مازندران اعلام کرد و گفت: 575 قطعه آببندان به مساحت حدود 13 هزار هکتار در سال جاری ماهی‌دار شدند.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول