اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات استان سمنان خبر داد

برآورد تولید 700 تن ماهی در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات استان سمنان از برآورد تولید بیش از 700 تن ماهی سردآبی و گرم آبی در مزارع و استخرهای پرورش ماهی استان در سال‏ جاری خبر داد.

برآورد تولید 700 تن ماهی در سمنان

مسعود مهدوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: تاکنون بیش از 1.5 میلیون قطعه بچه ماهی در 220 مزرعه پرورش ماهی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان سمنان رهاسازی شده است.

وی تصریح کرد: تا پایان سال، حدود 200 هزار قطعه بچه ماهی دیگر نیز در این مکان‏ها رهاسازی می‏شود.

مدیر شیلات استان سمنان افزود: قزل‏آلای رنگین‏کمان از ماهیان سرد آبی و از ماهیان گرم آبی، گونه‏های کپور معمولی و آمور (کپور علف‏خوار) در مزارع و  استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان سمنان پرورش داده می‏شوند.

مهدوی بیان کرد: پرورش ماهیان در مزارع و استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه بر تولید، کسب درآمد و ایجاد اشتغال برای پرورش‏دهندگان، نقش مهمی در غنی‏سازی آب‏های کشاورزی برای مزارع و باغ‏ها دارد.

وی برنامه‏های آتی بخش شیلات را استفاده از سیستم‏های نوین آبزی‏پروری به منظور افزایش تولید در واحد سطح برای استفاده بهینه از منابع آبی و امکانات موجود، پرورش متراکم کپور ماهیان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و پرورش گونه‏های جدید آبزیان مانند ماهی تیلاپیا دانست.

مدیر شیلات استان سمنان همچنین از توسعه و ترویج پرورش ماهیان خاویاری، توسعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی از طریق ایجاد شهرک‏های ماهیان زینتی، ارتقای فرهنگ مصرف آبزیان از طریق برگزاری کلاس‏های آموزشی ترویجی و تشکیل و تقویت تشکل‏های آبزی‏پروری در استان سمنان خبر داد.

مهدوی همچنین به توسعه و ترویج استفاده از دستگاه میکروژنراتور (تولید برق با استفاده از آب مزارع پرورش ماهی) در مناطق فاقد برق سراسری، ایجاد بازارچه اختصاصی برای عرضه آبزیان و ساماندهی مراکز عرضه ماهی در استان سمنان اشاره کرد.

انتهای پیام/2249/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول