اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون

8 میلیون بچه ماهی در تالاب شادگان رهاسازی شده است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره شیلات شادگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 8 میلیون و 278 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب رهاسازی شده است.

8 میلیون بچه ماهی در تالاب شادگان رهاسازی شده است

ناجی نواصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: با توجه به اهمیت بازسازی ذخایر ماهیان بومی در تالاب بین‌المللی شهرستان شادگان و با مساعدت اداره کل شیلات استان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 8 میلیون و 278 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب رهاسازی شده است.

وی افزود: این میزان بچه ماهی به ‌منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان، ایجاد اشتغال و بهبود معیشتی ساکنان روستاها در نزدیکی تالاب رهاسازی شده است.

سرپرست اداره شیلات شادگان با اشاره به تفکیک گونه ماهی‌های رهاسازی شده تصریح کرد: ماهی بنی با تعداد 4 میلیون و 146 هزار قطعه، ماهی شیربت با تعداد یک میلیون و 17 هزار قطعه و ماهی کطان با تعداد 3 میلیون و 115 هزار قطعه در تالاب شادگان رهاسازی شده است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار تالاب شادگان در تولید ماهی، اشتغال صیادان و رونق تجاری در منطقه افزود: خشکسالی، وارد شدن پسماندهای کشاورزی، صنعتی و شهری، بالا رفتن شوری آب و تغییرات جوی از جمله عوامل کاهش ذخایر آبزیان در این تالاب به ‌شمار می‌رود.

نواصری اضافه کرد: اداره کل شیلات استان خوزستان همچون سال‌های گذشته توانسته بارها آزاد‌سازی بچه ماهی را در تالاب انجام دهد و از این طریق نقش اساسی در کاهش خسارات به ذخایر ماهیان بومی، حفظ ذخایر، افزایش مقدار ماهیان قابل برداشت، ایجاد اشتغال و تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز اهالی و منطقه ایفا کند.

انتهای پیام/ 72001/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول