اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌ جاری

2 هزار تن ماهی و شاه‌ میگو از دریاچه پشت سد ارس برداشت شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال 2 هزار و 940 تن شاه میگو و ماهی از دریاچه پشت سد ارس برداشت شده است.

2 هزار تن ماهی و شاه‌ میگو از دریاچه پشت سد ارس برداشت شد

محمد شیرولیلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در سال‌ جاری میزان برداشت شاه میگو و ماهی از دریاچه پشت سد ارس 2 هزار و 940 تن بود که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از افزایش برخوردار است.

وی با اشاره به میزان افزایش این برداشت‌ها تصریح کرد: میزان برداشت شاه میگو و ماهی از دریاچه پشت سد ارس در سال‌ جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

شیرولیلو با اشاره به تعداد تعاونی‌های صید و صیادی و پرورش در استان عنوان کرد: در حال حاضر 10 تعاونی صید و صیادی و پرورش آبزیان در آذربایجان غربی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این تعاونی‌ها به صورت گروهی مشغول فعالیت هستند خاطر نشان کرد: تعاونی‌های مذکور در زمینه صید و صیادی و پرورش ماهی و دیگر آبزیان فعالیت دارند.

مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به پایان فصل تخم‌ریزی و زاد و ولد نوعی شاه میگو در دریاچه پشت سد ارس در خرداد ماه هر سال فعالیت‌های مربوط به صید و صادرات این موجود منحصر به فرد استان آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود.

شیرولیلو اعلام کرد: تنها زیستگاه این موجود آبزی دریاچه پشت سد ارس است که قابلیت صادرات به سایر کشورهای جهان را دارد.

انتهای پیام/61001/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول