اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده حوزه غرب بندرعباس در مجلس:

قاچاق ماهی از غرب هرمزگان واقعیت ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده غرب هرمزگان در مجلس، در ادامه واکنش‌های مردم این منطقه به گفته‌های نماینده بندرعباس پیرامون صید و نحوه خروج آن از استان، گفت: قاچاق ماهی از غرب هرمزگان نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

قاچاق ماهی از غرب هرمزگان واقعیت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد جباری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده در جایی نشنیده‌ام که آرامی نماینده بندرعباس گفته باشد که صیادان غرب هرمزگان ماهی به خارج از کشور قاچاق می‌کنند و به احتمال زیاد این سخنان توسط وی ایراد نشده است.

وی با بیان اینکه به صیادان غرب استان توجه لازم نمی‌شود اضافه کرد: صیادان منطقه غربی هرمزگان، شغل صیادی شغل آبا و اجدادی آنهاست و کسب روزی حلال برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و جزیی از اصول زندگی آنهاست.

جباری یادآور شد: متاسفانه مشکلات صیادان بی‌شمار است هنوز اکثر آنها در بخش مجوزی و بیمه‌ای وضعیت مناسبی ندارند و بعضا برخی از مسئولان که باید باری از دوش آنها بر دارند مشکلات آنها را زیاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید مدافع حقوق صیادان باشند افزود: هم بنده و هم نمایندگان حوزه انتخابیه بندرعباس بر این امر معتقدیم که بخش اعظمی از حق و حقوق این قشر در استان ضایع شده است.

نماینده حوزه انتخابیه غرب بندرعباس اضافه کرد: نمایندگان در راستای احقاق حقوق صیادان باید به طور ویژه آنها را حمایت کنند.

به گفته جباری، صیادان مشکلات ویژه‌ای در راستای تامین معیشت و مایحتاج خود دارند.

وی تاکید کرد: این که گفته می‌شود ماهی از بندرلنگه و غرب هرمزگان به خارج از کشور قاچاق می‌شود نمی‌تواند حرف درستی باشد و به صراحت می‌گوییم که این گفته نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

جباری یادآور شد: با شناختی که از حوزه نمایندگی‌ام دارم این گفته‌ها را از طرف هر که مطرح شود نمی‌پذیرم و باز هم فکر می‌کنم آرامی نماینده بندرعباس این مطالب را مطرح نکرده است.

وی با بیان اینکه این موضوع را پیگیری می‌کند افزود: شاید هم هدف از بیان این سخنان که احتمالا از آن سو برداشت شده، رفع مشکلات و باز شدن گره‌ای از مشکلات بوده است.

منصور آرامی نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در روزهای گذشته طی مصاحبه‌ای با سایت مجلس شورای اسلامی گفته است: بخشی از ماهی‌هایی که به صورت غیرقانونی صید شده به کشورهای حوزه خلیج فارس فرستاده می‌شود.

وی همچنین یادآور شده است: خروج غیرقانونی ماهی از کشور باید توسط  دریابانی و نیروهای مرزی کنترل شود.

آرامی با بیان این‌که در زمینه صید غیرقانونی ماهی سازمان شیلات باید پاسخگو باشد، تصریح کرده است: به طور نمونه زمان صید ماهی و میگو از سوی سازمان شیلات مشخص شده و صیادانی که در غیر از فصل‌های تعیین شده اقدام به صید کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی در این مصاحبه از "خروج غیرقانونی ماهی از طریق بندرلنگه و بندرجاسک و ارسال آنها به کشورهای عربی"، سخن گفته و می‌افزاید: در این زمینه مرزبانی و دریابانی باید اقدام کند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس نهم با اعتقاد به این‌که اگر دریاها محلی برای خروج غیرقانونی ماهی شده دریابانی باید اقدام لازم را انجام دهد، تاکید کرد: همان‌گونه که قاچاق و خروج غیرقانونی هر نوع کالا به خارج از کشور ممنوع است خروج غیرقانونی ماهی از کشور نیز ممنوع و نیازمند کنترل است.

این گفته‌های منصور آرامی، اعتراضاتی را به ویژه در غرب هرمزگان در میان جامعه صیادان این منطقه از هرمزگان در پی داشت تا اینکه جامعه صیادی بندرکنگ و بندرلنگ طی موضع‌گیری رسمی علاوه بر انتقاد و نادرست خواندن گفته‌های نماینده بندرعباس، از وی خواسته است برای گفته‌هایش مدرک ارائه دهد.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول