اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

ساده‌زیستی بنیان خانواده را مستحکم می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: ساده‌زیستی و دور شدن از برخی تجملات و رفتارها و نگرش‌های غیرمعمول سبب تحکیم بنیان خانواده و نشاط روزافزون آن می‌شود.

ساده‌زیستی بنیان خانواده را مستحکم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با یادآوری اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی و خانوادگی باید به سرعت کاهش یافته و با میانجی‌گری بزرگان به حداقل برسد، اظهار داشت:‌ همه ما وظیفه داریم در روابط اجتماعی و برقراری آرامش و اطمینان‌بخشی به سمتی حرکت کنیم تا رفتارها و نگرش‌های غلط اصلاح شده و مردم به سمت خودباوری بیشتر و تقویت روابط صمیمی و صادقانه حرکت کنند.

وی با یادآوری اینکه در نظام اجتماعی باید از برخی نگرش‌های غرض‌آلود و بی‌انصافی‌های رایج پرهیز کنیم، تصریح کرد:‌ اگر در جامعه اسلامی ما امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ضرورت جایگاه خود را باز یابد بسیاری از نگرانی‌ها و کدورت‌های خانواده‌ها به حداقل می‌رسد.

باوقار از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان کلید تمام فرایض و انجام آن را حرکت به سمت رستگاری و موفقیتی شایسته توصیف کرد و افزود: ما اگر بتوانیم رویه‌های غلط و رفتارهای نامناسب را اصلاح کنیم در جامعه اسلامی به یقین ناهنجاری‌هایی همچون طلاق و دعواهای خانوادگی به حداقل رسیده و یک نظم و انضباط اجتماعی را شاهد هستیم.

امام جمعه مشگین‌شهر ضرورت راه‌اندازی مراکز مشاوره و همچنین برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در زندگی را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: آنچه در این زمینه مهم به نظر می‌رسد توجه به مراقبت در حوزه آموزش و یادگیری مهارت‌هایی است که می‌تواند روابط اجتماعی و خانوادگی را انتظام بخشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین با قدردانی از حضور گسترده مردم این شهرستان در عزاداری‌های ماه محرم از ماه محرم و صفر به عنوان جلوه‌های ارزشمند و زیبا در کاهش و به حداقل رساندن معضلات یاد کرد.

ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه را آسیب‌پذیر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان گرمی نیز در کارگروه فرهنگی، اجتماعی این شهرستان با اعلام اینکه انحرافات و ناهنجاری‌ها سلامت جامعه را زیر سؤال می‌برد، گفت: گاه مشکلات و معضلات اجتماعی به قدری دامنه‌دار است که بروز آن نگرانی را به وجود می‌آورد که ضرورت دارد این نگرانی‌ها با رفتاری مناسب به حداقل برسد.

محمود علایی با بیان اینکه طلاق، مواد مخدر و همچنین گرایش به برخی رفتارهای الگویی از ماهواره جوانان و نسل آینده را تهدید می‌کند، افزود: ایجاد اشتغال و برقراری فضای رفاهی و تفریحی مناسب می‌تواند آثار این گرفتاری‌های اجتماعی را به حداقل برساند.

وی ضرورت راه‌اندازی و تقویت مراکز مشاوره در امر ازدواج با هدف تحکیم بنیان خانواده را ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: اگر ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها را طلاق و اعتیاد بدانیم با پیشگیری از این امر می‌توانیم بسیاری از ناملایمتی‌ها را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه امام جمعه شهرستان گرمی نیز عمل به امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز اصلاح جامعه دانست و تصریح کرد:‌ عاشورا بارزترین شاخص عمل به این فریضه الهی و احیای ارزش‌های دینی است.

حجت‌الاسلام یدالله صفری خاطر نشان کرد: اگر چه یزید پلید در قید حیات نیست اما دشمنان امامت و ولایت در هر عصری یزیدیانی هستند که بشریت را تهدید می‌کنند.

وی بصیرت‌افزایی نسل آینده و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: همه باید در این زمینه به هوش باشیم.

انتهای پیام/62006/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول