اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی صورت گرفت

معافیت سربازی 147 نفر از اعضای خانواده معلولان

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی خراسان شمالی گفت: 147 نفر از اعضای خانواده‌های معلولان استان از خدمت سربازی معاف شدند.

معافیت سربازی 147 نفر از اعضای خانواده معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی، حسین خلیل‌زاده اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با تشکیل  بیش از هفت جلسه کمیسیون پزشکی، 147 نفر از اعضای خانواده‌های معلولان که در شرف اعزام به خدمت سربازی بودند، معاف شدند.

وی با اشاره به ماده 6 قانون جامع حمایت از معلولان افزود: بر همین اساس کمیسیون پزشکی با حضور نماینده بهزیستی و پزشکان متخصص برگزار شد و شدت معلولیت به صورت مکتوب به سازمان نظام وظیفه اعلام و اعضای خانواده از معافیت سربازی، براساس قانون استفاده می‌کنند.

خلیل‌زاده با اشاره به ارائه دیگر تسهیلات به معلولان و خانواده‌های آنان گفت: با معرفی‌نامه بهزیستی، متقاضیان از تخفیف 95 درصدی در پرداخت هزینه یک میلیون ریالی اقدامات مربوطه در سازمان نظام وظیفه برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: طی این مدت 247 نفر از اعضای خانواده‌های معلولان که واجد شرایط قانونی بوده‌اند با همکاری بهزیستی و نظام وظیفه به شهر محل سکونت و یا شهر نزدیک‌تر انتقال یافته‌اند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان شمالی این اقدامات را برای پرستاری بیشتر از معلولان توسط اعضای خانواده عنوان کرد.

به گزارش فارس، حدود 14 هزار معلول در خراسان شمالی وجود دارد.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول