اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

استحکام بنیان خانواده در تربیت اسلامی تبلور می‌یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: استحکام نظام خانواده در جامعه ما با تکیه بر تربیت و پرورش صحیح و مکتبی فرزندان حقیقتی واقعی می‌یابد.

استحکام بنیان خانواده در تربیت اسلامی تبلور می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام امیر رشتبری عصر امروز در همایش بزرگ خانواده با سیره علوی و نبوی اظهار داشت: غفلت از خانواده و فرزندان بزرگ‌ترین ضربه را به این کانون خواهد زد و توجه به این بنیان بسترهای تقویت کانون خانواده را مهیا خواهد کرد.

وی الگوگیری از فرهنگ متعالی خانواده اصیل اسلامی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: ائمه معصومین (ع) همه در دامن پاک چنین خانواده‌هایی تربیت یافته و در جامعه به هدایت بشریت پرداخته‌اند.

مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال یادآور شد: با تربیت صحیح فرزند در خانواده و سوق دادن آنان به جامعه وظیفه والدین به اتمام نمی‌رسد بلکه در کنار آنها بودن و توجه به نیازهای اصلی و عاطفی از مهم‌ترین عواملی است که باید مورد توجه خانواده‌ها باشد.

رشتبری افزود: پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) محصول تربیت رب تعالی است و فاطمه زهرا (س) محصول تربیت مکتب رسول‌الله است که فرزندانی نمونه و الگو همچون امام حسین (ع) و امام حسن (ع) را تحویل جامعه انسانی و اسلامی داد که در عالم با صبر و استواری و قیام در برابر طاغوت زمان خود اسلام را برای همیشه پایدار ساختند.

امام جمعه شهرستان خلخال خواستار رعایت عدالت در خانواده و حقوق اجتماعی شد و از خانواده‌ها خواست تا در کنار هم با همدلی در تربیت فرزندانی مطابق با فرهنگ دینی و اسلامی تلاش کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان خلخال نیز در این همایش کانون گرم خانواده را منبعث از فرهنگ متعالی اسلام عنوان کرد و بیان داشت: رسیدن به نقطه کمال الهی در خانواده توجه به سیره الهی و نبوی است و این اصل سفارش شده پیامبر و ائمه اطهار (ع) است.

هوشنگ محمدی تصریح کرد: فرزندان در اولین گام تربیت سال‌ها همزمان در کنار خانواده و مدرسه تعلیم می‌یابند که اگر این تربیت‌ها بر اساس مفاهیم ارزشمند اسلام باشد در گام‌های بعدی در مراکز آموزش عالی و اجتماعی نیز ثمره مطلوب آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در عصر کنونی دشمنان با گسترش دادن فرهنگ‌های رایج غربی در بین خانواده در صدد صدمه زدن به این زیربنای فرهنگی هستند، ولی بصیرت و توجه خانواده‌ها به فرزندان و غافل نشدن از آنها می‌تواند این توطئه دشمنان را خنثی سازد.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم گروه‌های سرود دختران بانوان آفتاب خلخال و مهد کودک‌های خلخال به اجرای سرود پرداخته و حرکات نمایش کاراته نیز توسط بانوان اجرا شد و از 30 نفر از خانواده‌های موفق و بانوان افتخارآفرین شهرستان خلخال در عرصه‌های قرآنی، علمی و فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/62005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول