اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال:

سطحی‌نگری معضلی در تحکیم بنیان خانواده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال گفت: سطحی‌نگری در مسائل تحکیم خانواده معضلی بزرگ است و باید کارگروه‌های ذی‌ربط در تقویت مبانی تحکیم و تعالی بنیان خانواده تلاش بیشتری کنند.

سطحی‌نگری معضلی در تحکیم بنیان خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز مصطفائی ظهر امروز در دومین جلسه تحکیم و تعالی بنیان خانواده ضمن اشاره به نقش خانواده به عنوان اصلی‌ترین ساختار جامعه اسلامی خواستار گرد‌آوری آمار دقیق، آسیب‌شناسی و تعیین شاخص‌های توسعه ازدواج پایدار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال یادآور شد: نباید به مسئله تحکیم خانواده به صورت سطحی نگاه کرد و جدیت در آموزش مهارت‌های زندگی، توسعه و تقویت دفاتر مشاور خانواده، برنامه‌شناسی و آموزش ریش سفیدان و افراد با نفوذ در خانواده‌ها، ارتقای کمی و کیفی اورژانس‌های اجتماعی کشور، ساماندهی پلیس خانواده و مددکاری توسط ناجا، طرح ایجاد شورای حل اختلاف با رویکرد صلح و سازش و تقویت و نقش مساجد و هیئت‌های مذهبی در امر مشاوره خانواده‌ها از راهکارهایی است که می‌توان در جهت تقویت بنیان خانواده‌ها به کار برد.

مصطفائی گفت: حمایت آموزشی و فرهنگی جوانان توسط خانواده‌ها، تشویق و راهنمایی خانواده در جهت سهولت امر ازدواج و آشناسازی جوانان با مشکلات جامعه و راه‌‌حل‌های آن و توانمندسازی زنان آسیب‌پذیر از موارد گویا در زمینه جلوگیری از طلاق است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال نیز در این جلسه ضمن اشاره به نقش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جامعه و تقویت هیئت‌های مذهبی و مشارکت خانواده‌ها در امور تحکیم خانواده و تقویت مبانی اسلامی توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی را خواستار شد.

سید احمد معصومی تصریح کرد: در راستای تقویت فکری و فرهنگی جوانان در شهرستان خلخال بیش از 31 کانون مساجد تشکیل شده و که مسائل قرآنی و فرهنگی و دینی مطرح بوده و تلاش می‌شود که جوانان از نوجوانی و جوانی با مسائل فرهنگی و دینی آشنا شده و با دید سالم دینی و مذهبی وارد جامعه شوند.

وی گفت: کارگروه تحکیم بنیان خانواده باید با استفاده از نظرات اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها و مطرح کردن نظریه‌های مختلف در راستای تسهیل در امر ازدواج، کاهش طلاق و سایر معضلات گریبانگیر خانواده‌ها تلاش کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال در پایان سخنان خود اذعان داشت: خانواده‌ها باید بدانند که با ازدواج کردن فرزندان نقش خانواده به پایان نمی‌رسد بلکه بعد از آن نیز باید پشتیبانی‌ها و نظارت‌های خانواده بر زندگی زوج‌های جوان که تجربه کافی در زمینه زندگی مشترک و مشکلات موجود در این زمینه را ندارند صورت گیرد.

انتهای پیام/62008/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول