اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد

پرداخت 3 میلیارد تومان مستمری به خانواده‌های کمیته امداد اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: هر ماه 3 میلیارد و 600 میلیون تومان مستمری به خانواده‌های زیر حمایت کمیته امداد در استان اصفهان پرداخت می‌شود.

پرداخت 3 میلیارد تومان مستمری به خانواده‌های کمیته امداد اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی مجلس‌آرا ظهر امروز در جلسه هماهنگی و تعامل کمیته امداد با خیریه مکتب الحسین(ع) با اشاره به تعامل خوب خیران و خیریه‌ها با امداد اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم که در یک سیستم مردمی، دولتی برای خدمت به محرومان فعالیت می‌کنیم و اعتقاد داریم با همکاری بیشتر با این خیریه‌ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات نیازمندان را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به جلسات متفاوت با خیریه‌ها به ویژه خیریه بزرگ مکتب الحسین(ع) افزود: خدمات این خیریه قسمتی از مایحتاج نیازمندان شهر و افراد نیازمند تحت حمایت امداد را تأمین می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: این گونه خیریه‌ها و خیران سبب کاهش فشار‌های زندگی بر نیازمندان و کمیته امداد است.

وی ادامه داد: 86 هزار خانوار در قالب 170 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که 3 هزار خانوار به صورت تک خدمتی هستند.

مجلس آرا با بیان اینکه نزدیک به 10 هزار نفر یتیم تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند، گفت: 38هزار و 500 نفر حامی از طرح اکرام حمایت می‌کنند.

* 69 درصد خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد اصفهان زنان هستند

وی میانگین دریافتی هر یتیم از حامی در ماه را 70 هزار تومان اعلام کرد و افزود: 15 هزار دانش آموز و 5هزار و 300 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد استان اصفهان قرار دارند.

مجلس‌آرا گفت: 69 درصد خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد استان اصفهان، زنان سرپرست خانوار هستند که رسیدگی به آنها وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: در استان 22 هزار دختر در شرایط ازدواج تحت حمایت این کمیته هستند که نیازمند خدمات ویژه برای امر ازدواج هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: هر ماه سه میلیارد و 600 میلیون تومان مستمری به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در استان پرداخت می‌شود که با احتساب دیگر خدمات این رقم چندین برابر می‌شود.

*35 درصد اعتبارات از طریق خیران و نیکوکاران تأمین می‌شود

وی با اشاره به تعامل خوب خیران با کمیته امداد افزود: 35 درصد اعتبارات و کمک به نیازمندان را مردم نیکوکار و خیران تأمین می‌شود.

مجلس‌آرا به روند توانمندسازی در امداد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 16 هزار و 540 طرح اشتغال اجرا و 15 هزار و 700 نفر بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها باید بتوانند با تکیه بر کار و تلاش خود و امید به بیمه و مستمری آینده به اتکایی و خودکفایی برسند.

در ادامه این جلسه یکی از اعضای هیئت مدیره خیریه مکتب الحسین(ع) با اشاره به فطرت انسان‌ها برای کمک به همنوعان گفت: خیریه‌ها از درون مردم نشأت گرفته و در حال حاضر خدمات بسیار خوبی به مردم می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت این خیریه‌ها گفت: خیران و خیریه‌های استان در کنار کمیته امداد امام خمینی(ره) در بهبود شرایط زندگی فقرا تلاش می‌کنند.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و خیریه مکتب الحسین (ع) به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول